حمله خونین گرگ های درنده به مازندران / همه وحشت کردند

حمله گرگ به گوسفندان این روزها با توجه به سرد شدن هوا و گرسنه ماندن گرگها در مناطق جنگلی به قصه پر غصه دامداران در مناطق کوهستانی تبدیل شده است و این بار دامدار روستای «چلمردی» نکا با حمله گرگ‌ها به گوسفندانش متضرر شد.

حمله گرگ و حیوانات درنده به گله‌های گوسفند در مازندران در سال‌های اخیر به یک تراژدی غمناک برای دامداران تبدیل شده است؛ گرگ‌های گرسنه‌ای که برای شکار از دل جنگل‌ها به روستاها، گوسفندان حمله‌ور شده و گوسفندانی که راه فرار ندارند و دامدارانی که متضرر می‌شوند و قصه تکراری و پر غصه حمله گرگ گله‌های گوسفند این بار در چلمردی نکا تکرار شده است.

تلف شدن بیش از ۵۰ راس دام در حمله گرگ‌ها در»چلمردی» نکا

به گزارش رکنا، شعبانی دامدار چلمردی که گوسفندانش مورد حمله گرگ‌ها قرار گرفته‌اند، می‌گوید: شب گذشته چند قلاده گرگ گرسنه به آغل‌های نگهداری دام ما در روستای چلمردی نکا حمله کردند و بیش از ۵۰ گوسفند را تلف و زخمی کردند.

وی می‌‌افزود: حدود پنج صبح حیوانی مثل سگ و یا گرگ دیدیم که با حضور ما پا به فرار گذاشتند و در مجموع بیش از پنج گوسفند تلف شده و بیش از ۵۰ گوسفند زخمی و ما بیکار و ما متضرر و بیکار شدیم.

دهیار چلمردی نکا در این راستا گفت: شب گذشته در حوالی پنج صبح دامداری عباس شعبانی مورد حمله گرگ قرار گرفته و ۵۰ گوسفند تلف و تعدادی هم به شدت زخمی شدند.

 کیانی افزود: در پی اعلام حمله گرگ به گله گوسفندان در روستای چلمردی از توابع شهرستان نکا، اکیپ دامپزشکی به محل مورد نظر اعزام شد و در این حمله بیش از ۵۰ رأس گوسفند دامداری عباس شعبانی در چلمردی تلف و زخمی شدند اما به چوپان گله آسیبی وارد نشده است.

وی یادآور شد: اکیپ دامپزشکی به منطقه برای بررسی بیماری اعزام شدند و واکسیناسیون سگ گله انجام شده است و نمونه‌برداری‌ها انجام و برای دامپزشکی استان ارسال می شود تا برای بررسی نوع بیماری و تکمیل اینکه چه نوع بیماری است و گزش از چیست؛ انجام شد.

دهیار روستای چلمردی نکا گفت: براساس آنچه کارشناسان دامپزشکی اعلام کرده‌اند؛ آزمایشات بر روی نمونه‌برداری‌ها انجام و نتیجه قطعی توسط اداره کل اعلام می‌شود.

کدخبر: 758816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟