منع تردد شبانه در محدوده مراکز واکسیناسیون شبانه روزی لغو می شود / فراهم شدن امکان ثبت پلاک خودرو در مراکز واکسیناسیون

پلیس راهور ناجا تاکید دارد که چون هیچ نامه ای درباره لغو طرح منع تردد شبانه از وزارت کشور دریافت نکرده، پس طرح منع تردد شبانه هنوز لغو نشده است. این در حالی است که دو روز پیش علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از لغو اجرای طرح منع تردد شبانه خبر داده بود. قرار بود با شبانه روزی شدن مراکز واکسیناسیون، اجرای طرح منع تردد شبانه لغو شود. در این میان، وزارت کشور نیز تاکید دارد که هیچ نامه ای درباره لغو طرح منع تردد شبانه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به این وزارتخانه ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با وجود این که دو روز پیش علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرده بود که اجرای طرح منع تردد شبانه لغو خواهد شد، اما صبح امروز سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تاکید کرد که چون هیچ بخشنامه ای درباره لغو اجرای این طرح از سوی وزارت کشور به نیروی انتظامی ابلاغ نشده است، بنابراین هنوز اجرای طرح منع تردد شبانه ادامه دارد.

در همین راستا، عصر امروز هم حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اعلام کرد که اجرای طرح منع تردد شبانه هنوز ادامه دارد، اما به تمام دستگاه ها ابلاغ شده است که پلاک خودروهای افرادی که شبانه برای زدن واکسن مراجعه می کنند، باید در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گیرد تا نسبت به حذف جریمه این افراد اقدام شود.

براساس اظهارات ذوالفقاری، افرادی هم که شبانه به مراکز واکسن می‌روند، باید پلاک خودروی خود را در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار دهند تا این مراکز بتوانند پلاک خودروی این افراد را به نیروی انتظامی ابلاغ کنند.

این در حالی است که هنوز مراکز واکسیناسیون حتی مراکز واکسیناسیون خودرویی امکان ثبت پلاک خودروهای مراجعه کنندگان را ندارند، اما پیگیری های خبرنگار رکنا از وزارت بهداشت نشان می دهد که قرار است به زودی امکان ثبت پلاک خودروهای مراجعه کنندگان، به مراکز واکسیناسیون شبانه روزی اضافه شود.

همچنین قرار است براساس همکاری بین وزارت بهداشت و نیروی انتظامی، اجرای طرح منع تردد شبانه در مناطق شهری دارای مرکز واکسیناسیون شبانه روزی زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی نیز لغو شود. یعنی به طور مثال اگر در منطقه 6 تهران، یک مرکز واکسیناسیون شبانه روزی وزارت بهداشت وجود داشته باشد، از زمانی که در آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد، اجرای طرح منع تردد شبانه در آن منطقه لغو می شود تا مردم بتوانند به راحتی برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

کدخبر: 720506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟