گفت و گو با داریوش صالح پور ، رهبر گروه "ضرب و فوت"

به گزارش گروه هنری رکنا ، گروه ضرب و فوت ازجمله گروه های به نسبت امروزی است که در دنیای پر از شلوغی و هیاهوی موسیقی این زمانه به درستی توانسته اهداف خود را دنبال کند. به بهانه آشنایی بیشتر با این گروه و فعالیت های آن با رهبر گروه ضرب و فوت، آقای داریوش صالح پور گفت و گویی کرده ایم که در ادامه می خوانید.

آقای صالح پور! لطفا کمی درباره گروه ضرب و فوت برایمان توضیح دهید.

گروه ضرب و فوت در سال ١٣٩٦ شکل گرفت. ایده تشکیل این گروه از من و امیر محمدی بود که ایشان نوازنده ساکسوفون و کلارینت است. به تدریج بچه های دیگری به گروه اضافه شدند.

چرا اسم ضرب و فوت را برای گروه تان انتخاب کردید؟

ضرب و فوت درواقع برگردان کمی اغراق آمیز واژگان beat & saxophone است؛ beat در موسیقی به معنای ضرب بوده و saxophone هم که نام یک ساز بادی است. ما ترکیبی از موسیقی الکترونیکی و سازهای بادی هستیم.

اعضای گروه را لطفا معرفی کنید.

گروه ما از پنج نوازنده تشکیل شده که همگی از چهره های مطرح در عالم موسیقی هستند. رضا تاجبخش نوازنده پیانو است، علیرضا میرآقا ترامپتیست گروه است، سروش عمومی فلوت و پرکاشن می نوازد، امیر محمدی نوازندگی ساکسوفون و کلارینت را برعهده دارد. من هم نوازنده ادوات الکترونیک در گروه هستم.

تا به امروز چند کنسرت اجرا کرده اید؟

شکر خدا کنسرت های زیادی داشته ایم که سال گذشته در تاریخ ١٠ آذر ماه به مناسبت روز جهانی ایدز در فرهنگسرای نیاوران اولین کنسرت رسمی ما به روی صحنه رفت. اجراهای غیررسمی زیادی داشتیم که برخی دعوتی بود و برخی هم اجرای کافه ای.

هدف از تشکیل گروه ضرب و فوت چیست؟

بزرگترین هدف ما باز کردن افق جدید به روی گوش موسیقایی مردم و همچنین شرکت در فستیوال های خارجی است.

این گروه چقدر نوآوری داشته تا این لحظه؟

موسیقی ما برای فضای داخل به کل نوآوری است ولی در سطح جهانی چیزی بوده که خودم بشخصه تجربه کرده ام و دیدم در کشورهای دیگر و آمدم برگردان کردم و ایده پردازی ، سپس من و امیر محمدی تولیدش کردیم.

آیا در فکر انتشار آلبوم هستید؟

صد درصد آلبومی از گروه ضرب و فوت منتشر خواهد شد که تاریخ انتشار و رونمایی از آن را بعد از طی مراحل کاری اعلام خواهیم کرد.

کنسرت بعدی ضرب و فوت در چه تاریخی خواهد بود؟

٦ مرداد در (کافه جز) اجرا خواهیم داشت و در حال برنامه ریزی و تمرین هستیم تا بعد از ماه های محرم و صفر به طور رسمی اجرای دیگری داشته باشیم.

استقبال مردم از برنامه هایتان چطور است؟ تا چه اندازه گروه ضرب و فوت در بین مردم شناخته شده است؟

موسیقی ما موسیقی خیلی مردمی نیست .اصلا شما در بازار موسیقی نمی توانید مقایسه کنید ولی بسیار موسیقی تخصصی است. برای همکاران ما و کسانی که اهل موسیقی و هنر هستند بسیار جالب است و مورد توجه شان قرار می گیرد و همین برای ما کافی است.

آیا گله یا دلخوری از همکاری مسئولان موسیقی دارید؟

هیچ گله ای ندارم. وزارت ارشاد همکاری خیلی خوبی با ما کرده و ما سپاسگزاریم.

دوستان ما بسیار کمک کردند چه در تبلیغات و چه در پخش. رسانه ها هم در شنیده شدن ما به درستی همکاری خوبی داشته اند.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

همه چیز خیلی خوب است و راضی هستم. فقط دوست داریم صدای ما به همه برسد و جهان با سبک کار ما آشنا شود. آماده و علاقه مند به همکاری با نشریات و مجله های اینترنتی هستیم و دوست داریم آنها هم با ما همکاری لازم را داشته باشند حتی در رونمایی از آلبوم. از شما و سایت رکنا متشکرم که این فرصت را در اختیار ما قرار داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟