آلودگی هوا تا یکشنبه در تهران ماندگار است / جدیدترین پیش بینی های هواشناسی ایران

آلودگی هوا / آلودگی هوا یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی کلانشهرهای ایران است. تهران بیش از سایر کلانشهرهای کشور با آلودگی هوا مواجه است. شهروندان تهرانی چندین دهه است که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند. مهمترین منبع ایجاد آلودگی هوا در تهران، منابع متحرک یعنی وسایل حمل و نقل هستند.

به گزارش رکنا، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امشب  در بخش هایی از خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد بارش باران و رعد و برق، وزش باد موقت و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

او ادامه داد: در بخش هایی از خراسان جنوبی، لرستان، ایلام و کرمانشاه بارش پراکنده انتظار می رود. جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت.

او گفت: روز شنبه عمده بارش‌ها در هرمزگان و نیمه جنوبی استان‌های کرمان فارس بوشهر سیستان‌وبلوچستان و جزایر واقع در خلیج‌ فارس تنگه هرمز و دریای عمان مرتفع در نواحی مرکزی کشورها و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه سامانه بارشی  تقویت شده و در مناطق غرب، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق روز دوشنبه در غالب مناطق کشور بارش خواهیم داشت.

او اظهار کرد:  روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحل خزر و روز دوشنبه هم با نفوذ جریانات شمالی کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. خلیج‌فارس تنگه هرمز و دریای عمان تا دوشنبه مواج است و تا روز یکشنبه در تهران و کرج تداوم آلودگی هوا را خواهیم داشت.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران قسمتی ابری و غبار آلود و بیشترین دمای تهران ۹ درجه و کمترین آن ۴ درجه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟