کشف شیء عجیب در کنار قبرهای 2 هزار ساله +عکس

به گزارش رکنا، باستان‌شناسان انگلیسی اخیرا مجموعه‌ای از ابزارها و اشیای مختلف مربوط به دورۀ تسلط امپراطوری روم را در جریان کاوش‌هایشان در منطقۀ کمبریج‌شایر کشف کرده‌اند. اما در این میان آنچه از همه جالب‌توجه‌تر است، شیئی است که نه تنها از تمدن روم بلکه از کل تمدن بشری قدیمی‌تر است: یک فسیل‌ دایناسور!

کشف این فسیل ماقبل تاریخی نشان می‌دهد که احتمالا رومیانی که در این منطقه زندگی می‌کردند علاقه‌ای به جمع‌آوری فسیل‌های باستانی داشته‌اند.

در محل این سایت باستانی یک خندق، بقایای یک ساختمان، انواع کوزه‌های سفالی، استخوان‌های حیوانات اهلی و چندین قبر یافت شده‌اند. این سایت احتمالا بین سال‌های 100 تا 400 میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفته و بنابراین قدمت آن دست کم 1600 سال است.

کشف یک شی غیر منتظره

فسیل کشف شدۀ دایناسور که یکی از مهره‌های ستون فقرات یک پلسیوسور است، درست در میان ابزارها و وسایل رومی پیدا شد. پلسیوسور جانوری دریایی است که 66 میلیون سال قبل منقرض شده است.

طبق اعلام باستان‌شناسان، کشف فسیل‌های دایناسور در کمبریج‌شایر امری غیر عادی نیست و ما می‌دانیم که رومیان هم به شکار فسیل علاقه داشته‌اند؛ بنابراین به احتمال زیاد این فسیل هم توسط یک رومی علاقه‌مند به چیزهای عجیب نگه‌داری می‌شده است.

کشف یک شی غیر منتظره

مردمان یونان و روم باستان در موارد متعددی با فسیل‌های جانوران باستانی مواجه شده بودند و اتفاقا نظریاتی هم دربارۀ اینکه این‌ها از کجا آمده‌اند داشتند؛ در این نظریات این جانوران در قالب موجودات افسانه‌ای تجسم پیدا می‌کردند. برای مثال ممکن است افسانه‌های جانوران‌ یک‌چشم (سیکلوپ)، غول‌ها و سایر هیولاها که در یونان رواج داشتند، از مشاهدۀ همین فسیل‌ها سرچشمه گرفته باشند.

منبع : فرادید

کدخبر: 921985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟