سنگ هایی که گردشگران را به روستای دور افتاده می کشانند + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 4.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39

یک روستا به نام روستای «هِجی آبا» که در مکانی ایده آل دقیقا در کنار بزرگترین رودخانه چین توسط کوه‌های سرسبز و جنگلی احاطه شده سالانه تعداد قابل توجهی گردشگر را به خود جذب می‌کند، اما گردشگری سودآورترین تجارت در این روستا نیست.

به گزارش رکنا ، این دهکده کوچک واقع در ساحل رودخانه یانگ تسه در استان سی چوان به عنوان یکی از تامین کنندگان برتر سنگ‌های زینتی در چین شناخته می‌شود که سالیانه میلیون‌ها دلار درآمدزایی دارد. روستای سنگی، این عنوان برای مجموعه سنگ‌های زینتی و سنگ‌هایی با شمایل جالب به این روستا اطلاق شده است.

نه فقط سنگ های زینتی که برای شانس توسط افراد خریداری می‌شود بلکه تخته سنگ‌هایی با شمایل زیبا و دیدنی که علاقمندان در سراسر چین را برای اضافه کردن آن‌ها به کلکسیون خود به آنجا می‌کشاند.

درآمدزایی فوق العاده روستای هِجی آبا

تخمین زده می‌شود که روستای هِجی آبا سالانه حدود ۲۰ میلیون یوان (۳.۰۸ میلیون دلار) از فروش این منبع کاملا پایان ناپذیر درآمدزایی دارد. از ماه فوریه تا ماه آوریل هنگامی که رودخانه یانگ تسه وارد فصل خشک می‌شود صد‌ها روستایی برای جستجوی سنگ‌های زیبا و صاف به کرانه این رودخانه مراجعه می‌کنند. حدود ۳ هزار هکتار ساحل پوشیده از سنگ زینتی در امتداد مسیر ۱۰ کیلومتری رودخانه. اگرچه سنگ‌های زیادی در کف رودخانه وجود دارد، اما پیداکردن سنگ ارزشمند کار آسانی نیست.

دلیل محبوبیت سنگ‌های رودخانه هِجی آبا

آنچه موجب محبوبیت سنگ‌های رودخانه هِجی آبا در بین کلکسیونر‌ها می‌شود الگو‌های جالبی است که برخی از آن‌ها دارند. برخی دارای شکل‌های هندسی جالب هستند و برخی هم بسیار زیبا. برخی از ارزشمندترین سنگ‌های هِجی آبا به قیمت هزاران و حتی ده‌ها هزار دلار به فروش می‌رسند. به عنوان مثال یکی از سنگ‌ها به خاطر الگوی روی آن به قیمت ۱۰۰ هزار یوان ( ۱۵۴۰۰ دلار) فروخته شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟