اتفاق عجیب برای خانم تکواندوکار تیم ملی در 10 سالگی اش + گفتگو و عکس

به گزارش رکنا، روزهای پایانی سال گذشته، کاروان تکواندوکاران نوجوان و جوان کشورمان برای شرکت در تورنمنت بین‌المللی ترکیه عازم این کشور شد و پس از چندروز رقابت با کوله‌باری از مدال‌های رنگارنگ به میهن بازگشت. «مبینا نعمت‌زاده»، نوجوان 16ساله دارای دان سه تکواندو، یکی از اعضای کاروان ایران در تورنمنت ترکیه بود که با ناک‌اوت کردن حریفان قدرتمندش بر سکوی اول این رقابت‌ها ایستاد. در جوانه این‌ هفته سراغ مبینا رفتیم و از کم‌وکیف و سطح رقابت‌ها پرسیدیم.

تکواندو را از چند سالگی شروع کردی؟

از 6سالگی تکواندو را شروع کردم و در رده خردسالان به عضویت تیم تهران درآمدم. همان زمان با اعزام به مسابقات کشوری به ‌رغم این‌که حریفانم از من بزرگ‌تر بودند، صاحب مدال طلا شدم. من اولین بازیکن جهان هستم که در 10سالگی به تیم ملی دعوت شده‌ام. پدرم عضو سابق تیم ملی پرورش اندام و مربی بدن سازی‌‌ام است که در رشد و پیشرفتم نقش زیادی داشت. از آقای کریمی، مربی خوبم که مرا به این باور رساند که سن‌وسال مهم نیست و تلاش و پشتکار حرف اول را می‌زند، خیلی تشکر می‌کنم.

در کدام گرایش تکواندو کار می‌کنی؟

تکواندو دو گرایش دارد: «کیوروگی» و «پومسه» و من کیوروگی‌کارم. پومسه یک سری حرکات ابداعی است که روی هوا اجرا می‌شود اما کیوروگی یک مسابقه تن‌به‌تن است که ناک‌اوتی دارد، باید هوگو (ضربه‌گیر) تن‌مان کنیم و کلاه سرمان بگذاریم. فنون و حرکاتش حریف را از حال می‌برد و بی هوش می‌کند و گرایش المپیکی است.

از افتخاراتی که تا حالا کسب کرده‌ای، بگو و برای‌مان تعریف کن که از زندگی ورزشی چه‌چیزی یاد گرفته‌ای.

سال 2017 در کشور ویتنام مدال طلا کسب کردم، 2019 صاحب طلای آسیا در کشور اردن شدم و همان سال در رقابت‌های جهانی ازبکستان بر سکوی اول ایستادم و پرافتخارترین تکواندوکار نوجوان جهان شدم. تکواندو به من نظم، ترتیب و برنامه‌ریزی آموخت و نتیجه گرفتم که در زندگی باید هدف داشته‌باشم و برای رسیدن به آن بجنگم.

درباره آخرین مسابقه‌ یعنی تورنمنت ترکیه توضیح بده.

تکواندوکاران حدود یک‌سال از میادین ورزشی دور بودند و رقابت‌های ترکیه، اولین مسابقات بین‌المللی تکواندو در دوران کرونا بود که با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. یادم است زمانی که وارد شیاپ‌چانگ (تشک) شدم، حس‌وحال عجیبی داشتم. با شش حریف مسابقه دادم که همگی‌شان به‌جز حریف فینال را با اختلاف بیش از 20امتیاز شکست دادم و مدال طلا را از آن خودم کردم. این مسابقات برای محک‌زدن من خیلی‌خوب بود و نشان داد که تمریناتم در دوران کرونا چقدر مفید بوده‌است.

دو سال پیش فنی‌ترین بازیکن نوجوان کشور شناخته‌ شدی ، از ملاک‌های این انتخاب بگو.

در لیگ کشوری هر هفته مسابقاتم را با اختلاف بیش از 20 امتیاز می‌بردم، حرکات فنی و چرخشی زیادی اجرا ‌کردم و ازبین 800 بازیکن توسط سرمربی تیم ملی به‌عنوان فنی‌ترین بازیکن کشور انتخاب شدم. قدرت بدنی، حجم تنفس، انجام حرکات زیبا و چرخشی مانند «موم دولیو» ازجمله معیارهای انتخابم به‌عنوان فنی‌ترین بازیکن بود. درمجموع برای رسیدن به این موقعیت، باید مسابقات را با اختلاف زیاد و اقتدار پشت سر گذاشت.

الگوی ورزشی‌ات در تکواندو کیست؟

«جید جونز» انگلیسی که دو مدال طلای المپیک در کارنامه‌اش دارد و تلاش و پشتکارش زیاد است. من از جونز آموختم که با هر باخت نباید ناامید و با هر برد هم نباید مغرور شد. هدف اصلی‌ام در تکواندو، حضور در المپیک 2024 پاریس است و هدف کوتاه‌مدتم کسب مقام اول جهان در رده جوانان است که برایش به‌طور جدی و سخت تلاش می‌کنم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟