15 غذا که فقط برای بچه پولدارها است + عکس و اسامی

تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که گران‌ترین غذا‌های دنیا ، چه غذا‌هایی هستند و از چه مواد اولیه‌ای تشکیل شده‌اند؟

به گزارش رکنا ، در این مقاله ۱۵ خوراکی گران دنیا را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

۱۵. صدف

صدف

قیمت: ۱۲ عدد بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار

جالب است بدانید در گذشته‌های نه چندان دور صدف و غذا‌های دریایی نظیر آن، غذا‌هایی به شدت ارزان به حساب می‌آمدند و بصورت معمول خوراک طبقه فقیر و متوسط جامعه محسوب می‌شد. امروز البته صدف دیگر قوت غالب طبقه کارگر نیست هرچند که هنوز بسیاری از مردم می‌توانند آن را امتحان کنند.

۱۴. فوِگرا

فوِگرا

قیمت: هر یک کیلوگرم ۲۰۰ دلار

این غذای گران که صدای بسیاری از طرفداران حقوق حیوانات را درآورده است از کبد یا جگر اردک یا غاز تهیه می‌شود. قضیه از این قرار است که برای به دست آوردن ماده اصلی این غذا که درحقیقت جگر چرب غاز است، برای مدت زیادی به غاز‌ها به زور غذا خورانده می‌شود. هرچند که تصور شکنجه چند هفته‌ای یک غاز برای یک وعده کوچک ظالمانه به نظر می‌رسد، اما کسانی که فوِگرا را امتحان کرده‌اند عقیده دارند لذتی که این غذا به پرز‌های چشایی شما هدیه می‌دهد برای ساکت کردن صدای وجدانتان کافی است.

۱۳. فوگو

فوگو

قیمت: هر یک کیلوگرم ۳۰۰ دلار

شاید درمورد فوگو هم چیز‌هایی شنیده باشید. این غذای دریایی که لقب خطرناکترین خوراکی دنیا را یدک می‌کشد درواقع از بخش‌هایی از بدن نوعی ماهی کروی شکل تهیه می‌شود. بر اساس قوانین غذایی ژاپن تنها آشپز‌هایی مشخص که دوره آموزشی فشرده و طولانیِ پخت این ماهی را از سر گذرانده‌اند، حق فروش قانونی این غذا را دارند. با توجه به مقادیر قابل توجهی از سم که در ارگان‌های متفاوت این ماهی به صورت طبیعی وجود دارد، یک برش نادرست در هنگام پخت می‌تواند مرگی دردناک برای مشتری بخت برگشته به همراه داشته باشد.

۱۲. ژامبون ایبریکو

ژامبون ایبریکو

قیمت: هر یک کیلوگرم ۳۹۲ دلار

این ژامبون گران و ظاهرا خوشمزه روند تهیه بسیار پیچیده‌ای دارد. گوشت استفاده شده در این ژامبون تنها از حیواناتی تشکیل شده است که آزادانه در جنگل‌های بلوط زندگی کرده‌اند و خوراک اصلی آن‌ها در زمان حیات را بلوط تشکیل داده است. بعد از ذبح حیوان و بدست آوردن گوشت، روند تهیه این ژامبون تازه آغاز می‌شود. جالب است بدانید روند آماده سازی ژامبون ایبریکو ۳۶ ماه زمان می‌برد و چگونگی گذراندن همین دوره است که کیفیت آن را تعیین می‌کند.

۱۱. واگیو نوعی گوشت گاو

واگیو نوعی گوشت گاو

قیمت: هر یک کیلوگرم ۴۵۰ دلار

واگیو شامل برش‌هایی از گوشت نژاد‌های متفاوت گاو ژاپنی است که به آن لقب خوشمزه‌ترین گوشت قرمز دنیا را داده‌اند. کسانی که گوشت واگیو را امتحان کرده‌اند، بافت این گوشت زیر دندان و آب شدن آن در دهان را به ماهی شبیه دانسته‌اند. دلیل قیمت بالای این گوشت تغذیه خاص دام و البته پروسه سختی است که گاو‌های ژاپنی پیش از تبدیل شدن به واگیو باید از سر بگذرانند.

۱۰. عسل مانوکا

عسل مانوکا

قیمت: هر یک کیلوگرم ۵۰۰ دلار

عسل مانوکا که مختص کشور نیوزلند است از نوعی گل با نام علمی لپتوسپرموم اسکوپاریوم تهیه می‌شود که به اختصار آن را بوته مانوکا می‌نامند. در کشور نیوزلند این اعتقاد وجود دارد که عسل مانوکا خاصیت درمانی بالایی دارد و بر اساس طب سنتی این کشور، این عسل داروی بسیاری از بیماری‌هاست. البته علم پزشکی هم خواص ضد ویروسی و ضد التهابی این عسل را تایید کرده است واین ماده غذایی را سرشار از آنتی اکسیدان می‌داند.

۹. قارچ ماتسوتاکه

قارچ ماتسوتاکه

قیمت: هر یک کیلوگرم ۶۰۰ دلار

این قارچ خاص در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی می‌روید و با توجه به اینکه راهی برای کاشت و برداشت این قارچ وجود ندارد و البته با توجه به اینکه بخش زیادی از قلمرو طبیعی این قارچ از بین رفته است، شاید به زودی این گونه خاص از قارچ منقرض شود.

۸. وانیل

وانیل

قیمت : هر یک کیلوگرم ۷۰۰ دلار

وانیل ادویه‌ای است که از نوع خاصی از گل ارکیده برداشت می‌شود و دلیل گرانی این ماده غذایی، سختی برداشت آن است (که بی شباهت به برداشت زعفران نیست). بخش قابل توجهی از وانیل دنیا در جزیره ماداگاسکار به عمل می‌آید و جالب است بدانید بیشتر وانیل مورد استفاده در دنیا، وانیل مصنوعی است.

۷. پنیر گوزن

پنیر گوزن

قیمت: هر یک کیلوگرم ۱۱۰۰ دلار

حتما توانسته‌اید حدس بزنید این پنیر گران قیمت از شیر گوزن تهیه می‌شود، اما دلیل گرانی این پنیر این است که تنها یک مزرعه پرورش گوزن در سوئد آن را تولید می‌کند. پنیر گوزن به سه دسته مدل رایند، مدل فتا و پنیر آبی تقسیم می‌شود و باتوجه به حجم محدود تولیدی سالیانه و مشخص بودن خریداران، دست ما و بیشتر انسان‌های کره زمین احتمالا هیچ وقت به آن نخواهد رسید.

۶. مرغ آیام سِمانی

مرغ آیام سِمانی

قیمت: ۲۵۰۰ دلار برای هر مرغ

در کشور اندونزی این اعتقاد وجود دارد که این مرغ‌های تماما سیاه رنگ دارای قدرتی جادویی هستند. مردم کشور اندونزی معتقدند خوردن گوشت مرغ سمانی علاوه بر شفای تمام بیماری‌ها، برای شما شانس و اقبال به همراه خواهد داشت. به دلیل نگرانی‌ها راجع به آنفولانزای مرغی، مرغ سمانی تنها در مالزی و اندونزی یافت می‌شود و بعید است در کشور‌های دیگر بتوانید به مرغ سیاه دست پیدا کنید.

۵. ترافل سفید

ترافل سفید

قیمت: هر یک کیلوگرم ۲۵۰۰ دلار

این قارچ فوق‌العاده خوشمزه تنها در منطقه پیدمونت در ایتالیا روئیده می‌شود و بسیار نادر است. ترافل سفید تنها درمیان ریشه‌های نوعی درخت خاص می‌روید و آشپز‌های درجه یک دنیا این ماده غذایی را به دلیل طعم قوی و بوی منحصربفردش ستایش می‌کنند. قیمت ترافل سفید بر اساس وضعیت آن در هنگام فروش، بزرگی و شرایطی که در آن رشد کرده است تعیین می‌شود و در برخی از حراجی‌های مواد غذایی قیمت‌های عجیب و غریبی برای این قارچ خوشمزه ثبت شده است.

۴. زعفران

زعفران

قیمت: تا ۴۵۰۰ دلار برای هر یک کیلوگرم

این ادویه به دلیل رنگ و البته ارزش بالایش به طلای قرمز معروف است و بد نیست بدانید زعفران در حقیقت از طلا گران‌تر است. دلیل ارزش بالای این ادویه علاوه بر طعم و رنگ و بوی منحصربفردش، سختی به دست آوردن آن است. زعفران تنها در مدت زمان کوتاهی از سال در شرایطی سخت برداشت می‌شود و جالب است بدانید برای برداشت ۱ کیلوگرم زعفران، به مزرعه‌ای به مساحت ۲ زمین فوتبال احتیاج دارید.

۳. ماهی تن بلوفین

ماهی تن بلوفین

قیمت: هر یک کیلوگرم ۸۰۰۰ دلار

ماهی تن بلوفین به عنوان گران‌ترین غذای دریایی دنیا شناخته می‌شود. دلایل متفاوتی برای ارزش بالای این ماهی وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها طعم، بافت و بوی منحصربفرد و فوق‌العاده ماهی تن بلوفین است. این ماهی تنها در ژاپن صید می‌شود و به دلیل درصد بالاتر چربی نسبت به دیگر ماهی‌های تن، موردتوجه رستوران‌های لوکس غذای دریایی در سراسر دنیا است.

۲. طالبی یوباری کینگ

طالبی یوباری کینگ

قیمت: هر عدد ۱۴۰۰۰ دلار

این طالبی در کشور ژاپن به خاطر طعم و شیرینی فوق‌العاده‌اش بسیار محبوب است و جالب است بدانید یوباری کینگ در ژاپن بیشتر از آنکه یک میوه باشد، کادویی گرانقیمت و لوکس محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۸ یک حراجی ۲ عدد طالبی یوباری را به قیمت باورنکردنی ۲۸ هزار دلار بفروش رساند.

۱. خاویار الماس

خاویار الماس

قیمت: هر یک کیلوگرم ۳۵۰۰۰ دلار

حتما منتظر حضور خاویار در این لیست بودید. یک کیلوگرم خاویار الماس برای شما به اندازه یک اتومبیل نو خرج بر می‌دارد هرچند که افراد کمی در دنیا این خاویار را کیلویی خریداری می‌کنند. دلیل ارزش بالای این ماده غذایی، تعداد محدود ماهی آلباینو استرجئون است و البته این موضوع که این ماهی خاص گاه هر صد سال یکبار تخمگذاری می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟