فیلم ترافیک کشتی ها در انتظار بازگشایی کانال سوئز
حجم ویدیو: 2.20M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

چندین کشتی باری مسیر خود را به سمت «دماغه امید نیک» در آفریقای جنوبی تغییر داده‌اند تا در ترافیک کانال سوئز گرفتار نشوند.

به گزارش رکنا ، چندین نفتکش و کشتی باری مجبور شده‌اند مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دهند و بسیاری از شرکت های حمل و نقل به دنبال مسیرهای جایگزین برای دوری از شاهرگ حیاتی تجارت دنیا هستند.

دو کشتی باری تحت کنترل شرکت باربری فرانسوی سی ام ای گروپ تغییر مسیر داده اند و به سمت «دماغه امید نیک» در آفریقای جنوبی می‌روند. در همین حین این شرکت به دنبال یک راه دریایی، راه‌آهن و مسیر هوایی به عنوان جایگزینی برای کانال سوئز جهت ارسال محموله‌های آینده خود است و حداقل ده تا از کشتی‌های این شرکت هنوز هم در کانال سوئز منتظر هستند.

حداقل ده کشتی باری شامل چند نفتکش و چندین کشتی حامل گاز طبیعی مایع هم مسیر خود را تغییر داده اند تا در ترافیک کانال سوئز گرفتار نشوند. جورجیوس هاتزیمانولیس، سخنگوی وبسایت ترافیک دریایی گزارش داد نفتکش‌های چنیل و شل هم به سمت دماغه امید نیک می‌روند.

وی گفت:«ما شاهد تغییر مسیر کشتی‌ها در اقیانوس هند از آسیا تا اروپا هستیم و اگر این شرایط ادامه داشت باشد، تعداد این کشتی ها افزایش می‌یابد».

کانال سوئز که یک مسیر کشتیرانی حیاتی برای تجارت دنیا است و حدود 15 درصد از حمل و نقل کشتیرانی دنیا را در بر میگیرد، از روز سه‌شنبه هفته گذشته توسط یکی از بزرگترین کشتی‌های باربری دنیا با نام «اور گیون» مسدود شده و زنجیره عرضه دنیا را که قبلا هم با مشکلاتی مواجه بود مختل کرده است. این اتفاق احتمالا هفته‌ای 10 میلیارد دلار برای تجارت جهانی هزینه در بر دارد.

حدود 300 کشتی در حال حاضر منتظر بازگشایی این کانال 193 کیلومتری هستند چون انتخاب یک مسیر جایگزین دو هفته به سفر آنها اضافه کرده و هزینه‌های کشتیرانی آنها را بالا می‌برد.

کشتی غول‌پیکر «اِوِر گرین» شناور شد؛ کانال سوئز در مسیر بازگشایی

مقام‌های مصری و همچنین مسئولان کشتی غول‌پیکر «اِوِر گرین» از شناور شدن مجدد این کشتی و همچنین تدارک برای بازگشایی کانال مسدود شده سوئز خبر دادند.

کشتی غول‌پیکر «اِوِر گرین» شناور شد؛ کانال سوئز در مسیر بازگشایی

منابع رسانه‌ای صبح دوشنبه (امروز) از شناور شدن مجدد «اِوِر گرین» خبر دادند؛ کشتی غول‌پیکری که از چهارم فروردین ماه باعث مسدود شدن کانال سوئز شده بود.

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی و همچنین منابع محلی در مصر، کشتی غول پیکر «اِور گرین» (EverGreen) که باعث بسته شدن کانال سوئز شده بود، دوباره شناور شده است.

تصاویر دریافتی از محل کانال سوئز نشان می‌دهد که این کشتی باربری بزرگ بعد از تقریبا 6 روز توانسته بار دیگر شناور شود.

منابع محلی مصری به این رسانه خبر دادند، کشتی غول پیکر «اِور گرین» بار دیگر به مسیر عادی خود برگشته است.

این کشتی باربری بزرگ چهارم فروردین به دلیل منحرف شدن از مسیر خود در کانال سوئز، مسیر تردد دریایی در این کانال را بسته بود. این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله این آبراهه بی‌سابقه است.

کانال سوئز سریع‌ترین مسیر کشتی‌رانی بین اروپا و آسیا‌ست. حدود 12 درصد کل تجارت دریایی دنیا از این کانال انجام می‌شود. این کانال یکی از منابع اصلی درآمد ارزی کشور مصر نیز محسوب می‌شود.

اِور گرین با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر هنگام عبور از کانال سوئز در مسیر حرکت از چین به روتردام هلند، از مسیر خود منحرف شد و به دیواره شرقی کانال گیر کرده بود. مالک این کشتی، شرکت ترابری «اِور گرین» ژاپن است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 673132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟