حقوق ۱۵۰ هزار مستمری بگیر تأمین اجتماعی مازندران افزایش یافت

مستمری بگیران / سازمان تأمین اجتماعی به منظور اجرایی کردن بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان زیر پوشش این نهاد را با افزایش حقوق مستمری‌بگیران از این ماه اجرایی کرد.

به گزارش رکنا، بر اساس بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور، سازمان تأمین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند.

معاون بیمه‌ای تأمین اجتماعی مازندران درباره اجرای این طرح گفت: مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به مصوبه‌ هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در ۱۳ مرداد امسال و مصوبه چهارم مرداد هیأت مدیره سازمان، حقوق همه مستمری بگیران اعم از بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان که مستمری‌شان تا پایان سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود متناسب‌سازی شد.

حسن فلاح اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به متفاوت بود پایه سنواتی مستمری‌بگیران، جدولی را در نظر گرفت که طبق این جدول حقوق همه ۱۵۰ هزار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در مازندران همراه با سراسر کشور از همین ماه افزایش می‌یابد.

مستمری چقدر افزایش می یابد؟

وی افزود: بر اساس این جدول به حقوق مستمری‌بگیرانی که ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند ۳۶۵ هزار تومان افزوده شده است. مستمری‌بگیرانی هم که ۳۵ سال به بالا سابقه پرداخت حق بیمه دارند از این ماه ۴۶۵ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه خواهد شد.

به گفته این مسئول به حقوق ماهانه افرادی که با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشست شده‌اند نیز ۱۵۰ هزار تومان افزوده شد.

فلاح با اشاره به در نظر گرفتن مستمری‌بگیران با سابقه کمتر از ۱۰ سال خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای مستمری‌بگیرانی که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداختند و با حقوق کم بازنشست شدند هم این متناسب‌سازی منظور شد و آن‌ها هم حداقل ۱۵۰ هزار تومان به حقوق‌شان به صورت مقطوع افزوده می‌شود. به عبارت دیگر کمترین میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی ۱۵۰ هزار تومان است که در حقوق همه مستمری‌بگیران از این ماه منظور می‌شود.

معاون بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی مازندران از افزایش مزایای جنبی حقوق مستمری‌بگیران نیز خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص ناشی از تورم موجود به منظور ارتقاء سطح معیشت و جبران بخشی از افزایش هزینه‌های زندگی مستمری‌بگیران میزان کمک‌های جنبی مثل کمک‌هزینه مسکن که تا پیش از یک مرداد ۳۰ هزار تومان بود به ۷۰ هزار تومان افزایش یافت. مبلغ کمک معیشت مستمری‌بگیران هم از ۶۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

فلاح خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه کسانی که تاریخ برقراری مستمری‌شان تا پیش از یک فروردین ۱۳۹۹ باشد و حداقل ۳۰ سال سابقه داشته باشند از این ماه مبلغ مستمری‌شان به اضافه مزایای جنبی حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود که با توجه به افزایش ۲۶ درصدی حقوق از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته، حقوق‌شان از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی حقوق ماهانه مستمری‌بگیرانی که تا پایان سال ۱۳۹۸ پایه سنواتی‌شان ۳۵ سال و بیشتر بود به سه میلیون تومان افزایش یافت و افرادی که ۳۰ سال سابقه بیمه داشتند هم از این ماه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت خواهند کرد.

با اجرای این مصوبه حقوق ماهانه مستمری‌بگیران برای ۲۵ سال سابقه ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان، ۲۰ سال سابقه ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان، ۱۵ سال سابقه ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان و ۱۰ سال سابقه ۲ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان خواهد شد.

معاون تأمین اجتماعی مازندران تاریخ اجرای متناسب‌سازی را از یک مرداد امسال اعلام کرد و گفت: همکاران ما در شعب تامین اجتماعی سراسر استان حکم افزایش حقوق را برای همه مستمری‌بگیران صادر کردند تا به حقوق‌شان واریز شود. بنابراین مستمری‌بگیران در حقوق این ماه افزایش مستمری خود را دریافت خواهند کرد و در صورتی هم که به هر دلیلی به حساب‌شان واریز نشد، همراه با حقوق شهریور مابه‌التفاوت مرداد را دریافت می‌کنند.

وی با بیان این که با اجرای این طرح بخشی از مشکلات اقتصادی مستمری‌بگیران برطرف می‌شود، اظهار کرد: مازندران ۱۵۰ هزار مستمری‌بگیر اصلی اعم از بازنشسته، از کار افتاده کلی و بازمانده دارد که بااحتساب افراد زیر پوشش جمعیت حدود ۳۵۰ هزار نفری مستمری بگیران استان را تشکیل می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟