آیا سگ ها خواب می بینند

آیا سگها خواب می بینند؟

بیایید به صورت علمی به این موضوع بپردازیم: می دانیم که انسان رویاهایی دارد زیرا تحقیقات نشان داده است که ضربان های الکتریکی در مغز می توانند در هنگام خواب فعال شوند.

محققان از تکنیک های مشابهی برای نظارت بر سگ استفاده کرده اند ، تا بتوانند تشخیص دهند که آیا این جابجایی های ناز شب شواهدی از رویاها هستند یا چیز دیگری. دانشمندان با استفاده از یک الکتروانسفالوگرام برای تست فعالیت موج مغز در هنگام خواب در سگها ، کشف کردند که ما حتی بیشتر از آنچه تصور می کردیم با دوستان خزدار خود مشترک هستیم! به نظر می رسد سگها دقیقاً مثل ما خواب می بینند.

الگوهای خواب و رویاهای سگ

شاید از قبل بدانید که انسان در طول شب مراحل مختلفی از خواب را تجربه می کند و به احتمال زیاد خواب دیدن در یک نقطه خاص از چرخه خواب اتفاق می افتد. به طرز باورنکردنی ، به نظر می رسد این مسئله در مورد سگ ها نیز صادق است!

حیوان خانگی شما وارد مرحله ای از خواب معروف به "REM" می شود ، که به معنی حرکت سریع چشم است. در این مرحله ، تنفس سگ شما به صورت نامنظم تر به نظر می رسد و چشمان آنها با سرعت بیشتری شروع به حرکت می کند. ممکن است متوجه پلکهای آنها شوید. در این مرحله از خواب ، احتمالاً رویاهای سگ اتفاق می افتد.

علائم خواب دیدن سگ

اگر قبلاً متوجه شده اید که سگ شما در مرحله عمیقی از خواب یا REM قرار دارد ، پس احتمال بیشتری دارد که رویایی داشته باشد. این نوع خواب خیلی سریع اتفاق نمی افتد ، بنابراین احتمالاً در هنگام خواب سریع بعد از ظهر از خواب طولانی تر اتفاق می افتد. در طول REM ، تنفس سگ شما نامنظم خواهد بود و آنها حرکت سریع چشم را تجربه می کنند.

علائم دیگر رویاهای سگ؟ درست مثل انسان ، سگ ها به طور ناخودآگاه نسبت به تصاویر رویایی در هنگام خواب واکنش نشان می دهند. ممکن است شما یک صدای ناله را بشنوید. آنها ممکن است با پاهای خود حرکاتی انجام دهند ، گویی که در حال دویدن هستند. شما می توانید متوجه پیچش یا لرزهای گاه به گاه شوید. حتی سگها حتی در خواب خوابیده اند که بعضی اوقات حتی خود را از خواب بیدار می کنند!

موضوع خواب سگها در مورد چیست؟

جالب ترین سوال از همه! تحقیقات علمی همه به این واقعیت اشاره دارد که سگهای ما دقیقاً مثل ما رویاهایی دارند: اما چگونه می توانیم بگوییم که رویای آنها چیست؟

متأسفانه ، تا روزی که نتوانیم درون سر آنها ببینیم یا یاد بگیریم که چگونه حرف ها را به یک زبان انسانی تعبیر کنیم ، هرگز واقعاً نمی دانیم! با این وجود ، احتمالاً سگها به روشی مشابه انسان خواب می بینند: تجربیات روزانه خود را مجدداً انجام می دهند و فعالیت های معمول خود را نیز انجام می دهند. بنابراین اگر سگ شما به طور معمول گربه ها را پارس می کند ، و در هنگام خواب متوجه آنها پارس می شوید ، ممکن است خواب گربه ببینند!

آنچه می دانیم این است که سگهای کوچک تمایل دارند بیشتر از سگهای بزرگتر خواب ببینند. لین Buzhardt DVM خاطرنشان می کند که تحقیقات استاد روانشناسی استنلی کورن نشان می دهد که طول و دفعات رویاها ممکن است به اندازه سگ مرتبط باشد.

آیا سگ من خواب می بیند یا تشنج دارد؟

بعضی اوقات ، علائم تشنج سگ ممکن است شبیه علائمی باشد که سگ شما در حال خواب است. اما روش هایی برای بیان تفاوت وجود دارد.

تشنج سگها پاسخهای غیر طبیعی حرکتی ناشی از مغز هستند ، در حالی که رویاهای سگ یک تکان الکتریکی معمولی هستند.

علائم رویاهای سگ پیچ خوردن ماهیچه ها و دست و پا کردن پا است و اگرچه اینها همچنین می توانند علائم تشنج باشند ، اما به روش های بسیار متفاوتی ارائه می شوند. انعطاف پذیری ملایم هنگام خواب فقط برای مدت کوتاهی دوام خواهد داشت ، در حالی که تشنج ممکن است بسیار طولانی تر طول بکشد ، خشونت آمیز تر باشد و به طور کلی در اندام هایی اتفاق می افتد که سفت نیز شده اند. سگی که دچار تشنج می شود ممکن است در دهان دچار افتادگی یا کف شود.

به ویژه واضح است که اگر حیوان هنگامی که آگاهی خود را به دست آورد ، تشنج را تجربه کرده است: اگر کمی خواب آلوده باشد ، یک سگ رویایی به نظر خوب می رسد ، در حالی که سگی که تشنج داشته است ، بی نظمی و پتانسیل پریشانی ظاهر می شود.

چگونه می دانید سگ شما در حال دیدن خواب بد است؟

نشانه هایی که سگ شما در حال خواب بد دیدن است دقیقاً مانند علائمی است که نشان می دهد سگ شما هنگام بیدار شدن از اضطراب ، پریشانی یا اذیت شدن برخوردار است. اگر سگ شما به راحتی پاهای خود را می کشد و صداهای هیجان ایجاد می کند - احتمالاً آنها رویای خوبی دارند ، به احتمال زیاد در مورد شام! اما اگر سگ شما ناله می کند ، گریه می کند ، ممکن است آنها خواب خوبی داشته باشند ، که در آن احساس تهدید یا اضطراب می کنند.

آیا بیدار کردن یک سگ رویایی اشکالی ندارد؟

اگر فکر می کنید سگ شما خواب بدی را تجربه می کند ، بهتر است آنها را بیدار نکنید - حتی اگر ممکن است برای بیدار کردن و آسایش آنها وسوسه شوید. اگرچه تماشای یک سگ بد خواب شما احساس ناراحتی می کند ، سعی کنید به خاطر بسپارید - این فقط یک رویا است!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟