راز بزرگ تبلیغات بستنی، درختانی که واقعا درخت نیستند و ترفند‌های آشپزخانه که جواب نمی‌دهند، همه این‌ها چیز‌هایی هستند که در زندگی روزمره با آن‌ها سروکار داریم و درباره بسیاری از آن‌ها اشتباه می‌کنیم، چون اغلب همه چیز را از والدین و معلمان یاد می‌گیریم بدون اینکه هرگز درباره آن‌ها سوالی بپرسیم. حتی اگر برخی عقاید سال‌ها رواج داشته باشند، بهتر است دوباره آن‌ها را بررسی کنیم و ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

بستنی‌ها در تبلیغات، درواقع پوره سیب‌زمینی و نشاسته هستند

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

تا به حال فکر کردید که چرا بستنی‌ها در تبلیغات ذوب نمی‌شوند؟ شرکت‌ها در تبلیغاتشان از یک نوع بستنی جادویی که هیچ وقت ذوب نمی‌شود استفاده نمی‌کنند. درواقع آن‌ها اصلا از بستنی استفاده نمی‌کنند. بلکه از پوره سیب‌زمینی رنگی، پودر قند و چربی حیوانی برای فریب دادن چشم و حواس ما استفاده می‌کنند، این‌ها زیر لامپ‌های داغ ذوب نمی‌شوند و در عکس‌ها بهتر به نظر می‌رسند.

درختان نخل درواقع درخت نیستند

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

ما فکر می‌کنیم که نخل‌ها درخت هستند، چون همیشه با نام «درخت نخل» آن‌ها را شناخته ایم. اما آن‌ها در واقع نوعی علف هستند. تنه درخت نخل مثل سایر درختان حلقه‌هایی ندارد که رشد سالانه آن را نشان دهد. علاوه بر این تنه آن هیچ پوستی ندارد و بیرون و درون آن یکی است؛ بنابراین «درخت» نامیدن نخل درست نیست.

پاستیل‌های سبز با طعم توت‌فرنگی وجود دارند

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

منطقی است که شیرینی‌های نارنجی طعم پرتقال، قرمز‌ها طعم توت فرنگی یا گیلاس، زرد‌ها طعم لیمو و سبز‌ها طعم سیب یا لیموترش داشته باشند. اما برخی تولیدکننده‌های پاستیل اصلا این قوانین رعایت نمی‌کنند. مثلا برای پاستیل سبز طعم توت‌فرنگی و برای پاستیل قرمز طعم تمشک را انتخاب می‌کنند!

موی شما بعد از تراشیدن ضخیم‌تر نمی‌شود

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه ما بوده است + تصاویر

والدین در دوران بلوغ به فرزندان خود می‌گویند که اگر مو‌هایشان را بتراشند، مو‌های ضخیم‌تر و تیره‌تری به جای آن‌ها رشد می‌کند. اما این افسانه واقعیت ندارند. علت این تصور آن است که وقتی مو به طور طبیعی رشد می‌کند و از پوست بیرون می‌آید در قسمت انتها تیز و باریک است، اما هنگام تراشیدن نوک مو‌ها قطع می‌شود و در نتیجه ضخیم‌تر و حتی تیره‌تر به نظر می‌رسد و وقتی دوباره رشد کند زبر به نظر می‌رسد.

نمک باعث نمی‌شود آب زودتر جوش بیاید

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

برخی معتقدند که اگر به آب، نمک اضافه کنید زودتر جوش می‌آید. اما آزمایش‌های انجام شده ثابت می‌کند که نمک تفاوتی ایجاد نمی‌کند. چون مقدار نمکی که ما اضافه می‌کنیم معمولا حدود یک قاشق غذاخوری (کمتر از ۳ قاشق) است که مقدار کمی است. اما اگر به مقدار زیاد نمک اضافه کنید، آب سریع‌تر جوش می‌آید. هر چند طعم غذا را خراب می‌کند.

هویج بهترین درمان چشم‌های ضعیف نیست

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

والدین و پزشکان همیشه به ما می‌گویند که خوردن هویج برای بینایی خوب است. ما معتقدیم که این سبزی جادویی می‌تواند بینایی را تقویت و از چشم‌ها محافظت کند. اما این حرف تا حدودی درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که بدن ما از آن برای ساخت ویتامین بسیار مهمی برای چشم‌ها استفاده می‌کند: ویتامین آ. اما بهتر است بدانید که باید مقدار زیاد هویج بخورید تا سطح ویتامین تغییر کند و بدن ما از تجمع مقدار بیش از حد این ماده پیشگیری می‌کند.

اورست بلندترین کوه روی خشکی است نه زمین

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

در درس جغرافی یاد گرفتیم که اورست بلندترین کوه روی زمین است. اما این فقط در صورتی درست است که ارتفاع آن را از سطح دریا در نظر بگیریم. در غیر این صورت کوه بلندتری به نام «مائونا کیا» وجود دارد. قسمت اعظم این کوه زیر سطح دریا قرار دارد، اما اگر کل حجم آن را در نظر بگیریم، از اورست بلندتر است.

روغن مانع چسبیدن پاستا‌ها نمی‌شود

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

اگر از مردم بپرسید چطور می‌توانید مانع چسبیدن دانه‌های پاستا به هم شوید، معمولا می‌گویند مقداری روغن به آب آن اضافه کنید. اما این جواب نمی‌دهد. چگالی روغن کمتر از آب است، بنابراین یک لایه روغن روی آب می‌ماند. وقتی پاستا را آبکش کنید، این روغن روی پاستا‌ها را می‌پوشاند و مانع چسبیدن سس به پاستای شما می‌شود.

مو در اثر استرس سفید نمی‌شود

۹ باور اشتباه که یک عمر همراه بوده است

استرس عامل سفید شدن مو نیست. فولیکول‌های مو برای مو‌های ما رنگ تولید می‌کنند که با افزایش سن مقدار آن کم می‌شود؛ بنابراین بعد از اینکه مو چرخه طبیعی رشد خود را طی کرد و دوباره تولید شد، در چرخه بعدی رنگ کمتری دارد. اما استرس باعث می‌شود مو‌های ما سریع‌تر بریزد، در نتیجه چرخه طبیعی سریع‌تر شود و احتمال سفیدی زودرس مو‌ها بیشتر شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟