سنگ 14 سانتی‌متری از کلیه یک جوان در بندرعباس خارج شد + عکس

به گزارش رکنا، این سنگ از لوله حالب کلیه بیمارخارج شده است. حالب مجرایی برای عبور دادن ادرار از کلیه برای مثانه است که گاهی دردهای ناشی از بروز سنگ در آن بروز می‌کند.

به گفته پزشک معالج، این بیمار یک هفته قبل به کلینیک بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس مراجعه می‌کند و اقدامات تشخیصی اعم از آزمایشات و تصویربرداری، سی تی اسکن و عکس رنگی از بیمار انجام شده و سنگ دوطرفه در لوله کلیه (حالب) داشت و یک سنگ شاخه گوزنی در سمت چپ کلیه داشت که مورد بسیار نادر بشماری رود.

به گفته این متخصص اورولوژی، تاکنون سنگی به اندازه 14 سانتی‌متر در دنیا مشاهده نشده است و به طور معجزه‌آسایی کلیه‌های بیمار از کار نیفتاده است. این سنگ 14 سانتیمتر طول، 6 سانتیمتر عرض با وزنی بالغ بر 105 گرم دارد.

پزشک گفت: کلیه سمت راست به صورت بسته و سمت چپ به صورت باتکنیک برش کوچک همان تکنیکی که در پیوند کلیه در لگن انجام می‌شود، عمل جراحی کردیم و سنگ خارج شد.

وی، مهم‌ترین علت تشکیل این چنین سنگ‌های ادراری هم سابقه خانوادگی و مصرف کم مایعات و آب خواند که مصرف آب به خصوص در مناطق گرمسیری افزایش یابد.

بیمار نیز گفت: زمانی که در کلیه داشتم، نفس کشیدن برایم سخت بود. نوروز امسال به کرمان رفتم و گفت بایستی کلیه‌ات را خارج کنی که روند درمان را ادامه ندادم و به بندرعباس آمدم و دکتر ناتمی این عمل را انجام داد و درحال حاضر مشکلی ندارم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟