حجم ویدیو: 13.55M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04

 بسیاری از هواپیماهای موجود در جهان توانایی فرود مستقل را ندارند ولی این فرود به معنای واقعی کاملا مستقل نیست، زیرا تجهیزات کنترلی موجود در فرودگاه‌ها با ارسال سیگنال‌هایی به سمت هواپیما، خلبان را در هدایت و کنترل هواپیما در حین فرود راهنمایی می‌کنند.

اما دانشمندان به تازگی آزمایش فناوری فرود کاملا مستقل را در فرودگاه شهر مونیخ انجام دادند. در این آزمایش یک هواپیمای ملخی کوچک توانست با استفاده از قابلیت‌های رایانه و هوش مصنوعی و بهره‌گیری از اطلاعات GPS به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به دریافت هیچ گونه امواج رادیویی از دستگاه‌های مستقل در فرودگاه فرود بیاید.

فرود موفقیت آمیز هواپیمای ملخی بدون نیاز به هدایت و کنترل فرودگاهی

در سیستم فرود کاملا مستقل، هواپیما قادر است موقعیت مکانی دقیق خود و فرودگاه و میزان سرعت و شیب لازم برای فرود را تشخیص دهد و و با ایجاد تغییرات لازم در موارد مذکور فرود ایمن و با دقت را انجام دهد. البته این فناوری هنوز راه زیادی را تا تکامل پیش رو دارد و صنایع بزرگ هواپیماسازی برای به کارگیری آن در تولیدات خود، نیازمند پیشرفت‌های زیادی در این سیستم فرود کاملا مستقل هستند.

یکی از محققان حاضر در پروژه فرود کاملا مستقل گفت: این سیستم قادر است در آینده‌ای نزدیک امکان فرود هواپیماها در هر فرودگاهی را فراهم کند و مطمئنا نوعی تحول را در صنعت حمل و نقل هوایی به وجود می‌آورد. ما به دنبال آن هستیم که ارتباط فناوری هوش مصنوعی را با صنایع هواپیمایی نزدیک کنیم و توانایی‌های بی نظیر این فناوری را در هواپیماهای خود به کار بگیریم.

بدون شک در حال حاضر هوش مصنوعی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فناوری در جهان است. هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر دادن جنبه‌های زیادی از زندگی انسان و صنایع مرتبط با انسان‌ها است. خودروهای خودران، ربات‌های هوشمند و در جدیدترین مورد هواپیماهای خودران مستقل از دستاورهای بزرگ دنیای فناوری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 487828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟