فروش مغز با قیمت هنگفت!

شرکت انویدیا(NVIDIA) مغز هوش مصنوعی ربات‌ها را با قیمت هنگفت ۱۱۰۰ دلار در بسته‌های هزارتایی به فروش خواهد رساند.

به گزارش  انگجت، برنامه شرکت انویدیا برای تامین قدرت ربات‌های خودمختار به طور جدی شروع شده است.

این شرکت ماژول "Jetson AGX Xavier" را عرضه کرده است که ربات‌ها و دیگر ماشین‌های هوشمند را به پردازش‌هایی که برای مغز آنها نیاز است، مجهز می‌کند.

این تراشه‌ها اما به درد کاربران عادی نمی‌خورد، چرا که آنها در بسته‌های هزارتایی با قیمت واحد ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسند.

با این حال، این کار می‌تواند برای تامین ربات‌های تحویل دهنده و دیگر ربات‌های خودکار که نیاز به کارایی‌های ویژه با استفاده از نیروی نسبتا کم دارند، اهمیت داشته باشد.

این تراشه بر روی قلب Heart ماژول، متکی به کمتر از شش پردازنده است تا کار خود را انجام دهد.این سیستم یک تراشه ARM نسبتا معمولی هشت هسته‌ای دارد، اما شما همچنین یک کارت گرافیک مبتنی بر Volta، دو تراشه یادگیری عمیق NVDLA و قطعات اختصاصی پردازش تصویر، ویدئو و دید را خواهید یافت.

این در حالی است که این سیستم تنها نیاز به ۱۰ وات قدرت دارد.کارشناسان می‌گویند این سیستم می‌تواند بسیاری از وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را با سرعت فوق‌العاده ۳۰ تریلیون عملیات محاسبات در هر ثانیه به صورت دقیق و در یک فضای نسبتا فشرده انجام دهد.

انویدیا در حال حاضر چند مشتری، از جمله غول فروش آنلاین چینی (JD.com) برای ربات‌های تحویل دهنده، یاماها برای پهپادها و شرکت "نانوپور"(Nanopore) برای ربات‌های اصلاح توالی دی‌ان‌ای در صف فروش خود می‌بیند.

اگر چه از این موضوع مطمئن نیستیم که این ماژول، شرکت انویدیا را به یک عنصر اساسی در صحنه رباتیک جهان تبدیل خواهد کرد، اما حداقل نشان می‌دهد که این شرکت به طور جدی در پی این عنوان است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟