کاشت ناخن و ناخن های مرده!

دکتر زهره نیک بخت با بیان اینکه کاشت ناخن روش‌های مختلفی دارد، افزود: کاشت ناخن می‌تواند روی کیفیت ناخن تاثیرگذار باشد اما در کاشتن ناخن روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در یک روش ناخن‌های مصنوعی را روی ناخن اصلی می‌چسبانند که البته حلال‌های ویژه‌ای برای از بین بردن این چسب وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گاهی از نوعی ژل استفاده می‌کنند، یعنی با نوعی ژل روی ناخن را می‌پوشانند و در روش دیگری با مواد اکلیریک روی ناخن می‌سازند و کاشت ناخن را انجام می‌دهند، این کار مدت‌های طولانی روی دست می‌ماند و هر هفته هم باید برای ترمیم انتهای ناخن مراجعه کنند.

نیک بخت اظهار کرد: افراد و مراکز زیادی هستند که این کار را انجام می‌دهند و من جزومخالفان این اقدام هستند، سطح ناخن ما را از سلامت درون بدن آگاه می‌کند و بنابراین زمانی که به مدت طولانی سطح ناخن را می‌پوشانیم یعنی به اتفاقات درون بدن خود اعم از بیماری‌های داخلی، پوستی و ناخن ناآگاه خواهیم شد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: کاشت طولانی مدت ناخن از تنفس و رشد طبیعی ناخن جلوگیری می‌کند و موقع برداشتن ناخنی بد فرم باقی می‌گذارد، موضوع دیگر این است که تا زمانی که این ناخن کاشته شده است ممکن است باعث بروز اگزما، درماتیت اطراف ناخن و قارچی ایجاد می‌کند و خیلی از افرادی که این کار را می‌کنند از خطرات آن آگاهی ندارند.

وی همچنین گفت: فارغ از اینکه فرد دارای کاشت ناخن چه سن و سالی دارد، کاشتن ناخن نیازمند مراقبت برای رشد کافی همراه با سلامت دارد و سن دراین باره مطرح نیست و افراد باید در هر شرایطی مراقب ناخن خود باشند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟