آغازگر داستان زندگی خود باشیم، هدف یا هوس؟

مرد جوان و خانواده اش داغدیده یک شکست هستند و طوری حرف می زنند که انگار با هیولای خونخوار طرف بوده اند. آ نها چندماه قبل به خواستگاری دختر خانمی رفتند. اگر آن موقع کسی می گفت این ازدواج به صلاح تان نیست و بهتر است تحقیق بیشتری بکنند به تریپ قبای شان برمی خورد . استخاره گرفتند ،بد آمد . دوباره استخاره گرفتند تا خوب بشود. حتی زمان خواستگاری که نزدیک بود از هول حلیم توی دیگ بیفتند اصرار داشتند تا لحظه عقد کنان ،هیچ یک از اقوام و آشنایان بویی از این ماجرا نبرند.

در مراسم عقد کنان چه دب دبه و کب کبه ای راه انداخته بودندو جلوی میهمان ها برای همدیگر تعارف تیکه و پاره می کردند. اما این قربان صدقه رفتن ها خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنند به نیش و کنایه و بعد هم خط و نشان و شاخ و شانه کشیدن انجامید. دست آ خر هم،طلاق عروس و داماد جوان را از هم جدا کرد.

تازه ماجرای این ازدواج های نافرجام به اینجا ختم نمی شود و بعد از طلاق ،قصه چیز دیگری است. این حکایت تلخ،نشان از بی هدفی زوج جوان و خانواده های آ نها است. آشنایی دخترو پسر جوان در فضای مجازی و نگاه احساسی و هیجانی به این موضوع ،هوس را بر هدف می چرباند. وصلت های بی اساس و بدون مشورت آخرو عاقبتی جز این نخواهد داشت. درست است که نباید ازدواج را سخت بگیریم.اما منظور از ساده گیری ،ساده انگاری نیست. اگر در مهم ترین تصمیم زندگی یعنی ازدواج،هدف های عالی و انتخاب آگاهانه داشته باشیم از گذرگاه مشکلات زندگی ،راحت و مطمئن رد خواهیم شد. مساله دیگر مدیریت بعد از ازدواج است.بی هیچ تردیدی باید بگوئیم اهداف کوچک ،نتایج کوچکی هم به بار می آورند.باید اهداف بلند مدت و باارزشی داشته باشیم تا به موفقیت های بزرگ و باارزش برسیم.

برای آن که بتوانیم آغازگر زندگی خود باشیم و به آن واقعیت بخشیم وظایفی برعهده داریم.اگر مسیرزندگی خود را شفاف (هدفمند،هوشمندانه و با مسئولیت) ببینیم،مراقب باشیم وقت خود را تلف نکنیم بال پروازی خواهیم یافت که ما را راحت تر به اهداف مان نزدیک می کند.

قرار نیست فرشته ای بی هیچ عیب و نقص از آسمان فرود بیاید و شریک سرنوشت مان بشود.باید بتوانیم موقعیت های خود را مدیریت کنیم. توانمندی ما زمانی مشخص می شود که در برابر سختی ها شکیبایی و استقامت کنیم. گاهی افراد دنبال گمشده ای هستند که وارد سرنوشت شان شود و آنها را کامل کند. این باور غلط افراد را غافل نگه می دارد برای آ ن که تلاش کنند و خودشان کامل بشوند.

در زندگی ممکن است در موقعیت هایی ،واقعیت هابه صورت سرنوشت ما سیلی بزنند. این که تاب بیاوریم وشکننده نباشیم اصلی مهم است. حال آن که تاب آوری یک توانایی و مهارت است که باید آ موخته و ساخته و پرداخته شود. یک نکته مهم دیگر این که مواقع بروز آ شفتگی در زندگی باید دست به کار شویم تا هرچه سریع تر از راه منطقی و عقلانی ،شرایط به حالت اول برگردد چرا که در این حالت ،شرایط و انگیزه تکرار حرکات بد کم رنگ می شود.

مساله دیگر هم در مسیر سرنوشت و صفحات کتاب زندگی مشترک این است ،افراد می خواهند مهم باشند و شنیده شوند.

آ نها باید بدانند که برای شنیده شدن باید شنونده خوبی باشند و صدای شان را پایین بیاورند. و نکته پایانی این که گاهی دلسوزی اطرافیان در حل مسائل زندگی مشترک یک زوج جوان ،به جای آب روی آتش ،خاکستر زیر آتش می شود و مشکلات را تشدید می کند. این موضوع بسیار مهم است همان قدر که مشاوره قبل از ازدواج اهمیت دارد، مشاوره بعد از ازدواج هم جایگاه مهمی در حفظ زندگی و احساس خوشبختی ما دارد،پس باید با آ گاهی وهدفمند زندگی کنیم و هدفدار به پیش برویم تا به مقصد سعادت و شادکامی و بهروزی برسیم.

محصل

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟