افسرده اید؟! این غذاها را بخورید! + تصویر

به گزارش رکنا، نه اینکه غذای خوشمزه نخوریم؛ اما بیشتر ما همیشه مضطرب و افسرده ایم. نه اینکه در زندگی مان شادی و دلخوشی نباشد، ولی گویی خود را گم کرده ایم. شاید خود را درون دریایی از کار غرق کنیم، اما به زودی می فهمیم که بی فایده است و آن آرامشی که لازمه ی خوشبختی است نداریم.

192095_450

آیا تا کنون به ذهنتان راه یافته که شاید با تغییر عادات غذایی خود، این مشکل را بتوان حل کرد؟ درست است و درست فکر می کنید. تغذیه به تنهایی عامل شادی و رهایی از افسردگی نیست، ولی به کمک آن ساده تر می توان از پس آن برآمد.

برای داشتن روانی سالم همچون بدنی سالم، می توان تغذیه را نیز دخیل کرد. تحقیقات نشان می دهد، چیزی که می خورید و احساسی که دارید با هم مرتبط اند، به ویژه در ورطه ی مدیریت اضطراب و افسردگی.

192096_884

با این غذاها به جنگ افسردگی بروید

اختلالات اضطراب اکنون رایج ترین شکل بیماری های روانی در جهان هستند. پزشکان سلامت روان اکنون به سمت درمان های گروهی به همراه دارودرمانی و دیگر شکل های سنتی درمان روی آورده اند.

روانشناسان تغذیه می گویند، ارتباط معده و مغز، معمای مدیریت اضطراب و افسردگی برای بسیاری از مردم است. تعادل باکتری خوب و باکتری بد در معده برای سلامت گوارش و در نتیجه سلامت روان حیاتی است. عدم تعادل باعث تورم و عدم تعادل هورمون های مهمی چون ملاتونین و سروتونین در مغز می شود.

تغذیه ی مناسب حتی در درمان کسانی که روند دارودرمانی را طی می کنند، بسیار مهم و حیاتی است. علاوه بر آن، خواب مناسب نیز در این مهم نقش بسزایی دارد. ورزش، سرگرمی، همه و همه می تواند به کمک روش های سنتی درمان بیایند. نمی توان تنها به استفاده از دارو یا تنها تغذیه ی مناسب یا تنها ورزش Sport کردن بسنده کرد.

متخصصان تغذیه نیز دوازده ماده ی مغذی «بازدارنده و درمانگر اختلالات افسردگی» را به طور مداوم معرفی می کنند. ما نیز در اینجا این دوازده ماده را برایتان عنوان می کنیم تا در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

از این پس هنگام گرسنگی غذاهایی را به مصرف برسانید که این مواد را درون خود داشته باشند. ویتامین ب ۹، آهن، اسیدهای چرب دراز زنجیر امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، ویتامین ب ۱، ویتامین آ، ویتامین ب ۶، ویتامین سی، روی و ویتامین ب ۱۲.

192098_525

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این 6 مامور پلیس ایرانی اعدام می شوند؟! + عکس و جزییات

پاسخ دندان شکن محسن رضایی به مشاور ولیعهد ابوظبی / پشیمانی سختی در انتظار اوست

آمریکا: آماده‌ امتیاز دادن به ایران هستیم / درخواست مذاکره با روحانی

صبح خونین اهواز/ در 10 دقیقه تیراندازی تروریست ها چه گذشت !؟ + عکس و فیلم

توالت خانگی جزو شروط ضمن عقد شد

وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در جویبار مازندران +عکس نقشه محل وقوع

گلوله تروریست ها به قفسه سینه آرش کوچولو اصابت کرد + فیلم

فیلم لحظه دستگیری یکی از تروریست ها در اهواز + جزییات

عادل بدوی کیست !؟ / او تروریست الاحوازی بود!

پای داعش هم به ماجرای اهواز باز شد! + تصویر

تلخ ترین تصویر از کودک خونین در حادثه اهواز+ فیلم ها

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

دختر 11 ساله هنگام زایمان در اتاق عمل جان باخت / او بچه نامزد مادرش را در شکم داشت + عکس

 

کدخبر: 418620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟