پادشاهی که به خاطر نوشیدن قهوه گردن مردم را می زد! + تصاویر دیدنی

در طول تاریخ، قهوه مراحل مختلف و گاه تأسفباری را پشت سر گذاشته است. در قدیم، کلیسا این نوشیدنی را تا زمان پاپ کلیمنت هشتم حرام اعلام کرد. در سال 1674 میلادی زنان انگلیسی علیه قهوه موضع گیری های تندی داشتند زیرا قهوه را باعث مختل شدن توانایی های جسمی همسرانشان می دانستند.

در فرانسه کافه ها نقش مهمی در روشن شدن فیتیله ی انقلاب 1789 داشتند، به طوریکه نخستین نشست های انقلابی فرانسه در زیر سقف آنجا برگزار شد، به همین دلیل بود که حاکمان فرانسوی با کمک مزدوران خارجی به مکان هایی که مردم قهوه می نوشیدند حمله می کردند و هر کسی که آنجا بود را می کشتند.

در قرن هفدهم، رنج های قهوه به حکومت عثمانی کشیده شد. در آن دوره سلطان مراد چهارم که با مشت آهنین بر سرزمینش حکمرانی می کرد، نوشیدن قهوه را جُرم تلقی نمود و برای هر کسی که علیه این قانون Law بود مجازات سختی را در نظر گرفت.

مراد چهارم در سال 1623 میلادی و در 11 سالگی تحت وصایت مادرش سلطانه «کوسم» و شخص صدراعظم به حکومت رسید. آن دو نفر تا زمان رسیدن مراد چهارم به سن بلوغ، اداره ی امور را بر عهده داشتند.

مراد چهارم زمانی که کودک بود سخنان ترسناکی پیرامون قهوه که بین وزیران رد و بدل می شد را می شنید؛ یکی از ضررهای قهوه بر سلامتی Health می گفت و آن دیگری از نقش قهوه در تنفر مردم نسبت به سلطان حرف می زد. از این روی نفرت سلطان مراد چهارم روز به روز از قهوه بیشتر می شد. این تنفر زمانی شدت پیدا کرد که یکی از وزرایش به او گزارش داد که نوشیدن قهوه باعث خشم مردم و نقشه کشیدن آنها علیه نظام حاکم خواهد شد.

سلطان مراد چهارم علاوه بر ممنوع کردن شراب و تنباکو، نوشیدن قهوه را نیز ممنوع کرد. او برای اِعطای ضمانت اجرایی به حکمش در ممنوعیت نوشیدن قهوه و... با چند تن از مأموران خود با لباس مبدّل در کوچه های قسطنطنیه گَشت می زدند و در صورتی که شخصی را در حال نوشیدن قهوه یا شراب می دیدند سر او را در همان مکان و در مقابل چشم همه ی مردم قطع می کردند.

تاریخ شناسان می گویند 10 هزار نفر به دلیل نوشیدن قهوه کشته شدند. در فوریه سال 1640 میلادی مراد چهارم در 27 سالگی بر اثر بیماری کبدی از دنیا رفت و برادرش ابراهیم اول به جای او نشست. در زمان ابراهیم اول، مجازات نوشیدن قهوه سبک تر شد. دفعه ی اول شخص خاطی را جریمه ی مالی نموده و شلاق Whip می زدند و در دفعه ی دوم او را در آب رودخانه غرق می کردند!

185925_115

185926_790

185928_663

185941_644

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ ناگهانی قاری مشهور قرآن هنگام تلاوت سوره "ملک" + فیلم و عکس

3 پسر 17 ساله آخر شب با اسلحه سراغ دختر 18 ساله رفتند

مرگ مشکوک دختر جوان تهرانی در خانه پدری

کیف ضد گلوله حسن روحانى را ببینید +عکس

ماجرای جنجالی آموزش آرایش توسط سلبریتی مشهور در ایام عزاداری چیست؟ + عکس

زن جوان گوش پسر بی حیا را از بیخ برید + عکس

در 100 ثانیه اتفاق افتاد / دزد بدشانس به سزای اعمالش رسید! + فیلم

مرگ زن جوان به خاطر باز شدن ناگهانی در کامیون + فیلم

بخشش مادرانه قاتل در آستانه عاشورا + عکس

نوعروس جوان خودش را دار زد !

دعوای شدید یک زن و مرد در پرواز هواپیمایى ماهان / مسافران چه گفتند! + فیلم

بوکسور معروف نامزدش را به خاطر دوشیزه نبودن تکه تکه کرد + عکس 16+

کدخبر: 410643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟