حجم ویدیو: 15.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42

تأمین آب شرب یکی از معضلاتی است که امروزه اکثر شهرهای جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ظاهرا، آمریکا هم از این چالش عقب نمانده است و تصاویری که از آب شرب این کشور در فضای مجازی و برای فعالان محیط زیست فرستاده شده است، اثبات کننده این قضیه است.

بسیاری از این تصاویر نشان می‌دهد که رنگ آب شرب آمریکا تغییر کرده و به رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، زرد و یا نارنجی تغییر رنگ داده است. سایت بیزینس اینسایدر (Bussiness Insider) ویدئویی از صحبت‌های یک فعال محیط زیست مشهور درباره آب شرب آمریکا منتشر کرده است که دلیل این اتفاق را توضیح می‌دهد. ارین براکوویچ، فعال محیط زیست در ابن باره بیان می‌کند: بسیاری از ساکنان آمریکا، عکس‌هایی برای من می‌فرستند که در آن‌ها نشان می‌دهد رنگ آب لوله کشی آن‌ها به قهوه‌ای، زرد و یا حتی نارنجی تغییر کرده است. اولین دلیلی که می‌تواند باعث این مسئله شده باشد این است که ما به آب آمونیاک اضافه می‌کنیم که باعث تند شدن مزه آب می‌شود.

وی در ادامه می‌گوید: ما همه این قضیه را فراموش کردیم که آب برای رسیدن به خانه‌ها چه مراحلی را طی می‌کند چون هر دفعه که شیر آب را باز می‌کنیم، آب از آن جاری می‌شود و ما هم استفاده می‌کنیم. تولید آب آشامیدنی یک پروسه پیچیده است. آب باید از یک نقطه دور به شیرهای شما برسد و مایل‌ها راه را بپیماید. فکر می‌کنم ما 18 میلیون مایل لوله سربی داریم پس وقتی آب دارای سرب در آن جاری می‌شود، باعث خوردگی لوله‌ها خواهد شد و آن سرب، آهن و منگنز داخل لوله‌ها با هم به سیستم انتقال آب نشت می‌کنند و در نهایت به سیستم مصرف خانگی می‌رسد. پس طبیعی است که این تغییر رنگ ناگهانی در آب شرب را مشاهده کنیم.

براکوویچ در نهایت صحبت‌های خود در این ویدئو اذعان می‌کند که آب شرب آمریکا با وجود عناصری مانند آهن، منگنز، کرومیوم و سرب اصلا برای آشامیدن مناسب نیست.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز 4 کرکس به زنان و دختران شهری در باغ های زرند

ترامپ: من به پادشاه عربستان تعظیم نکردم / اگر ما نبودیم ایران دو هفته ای عربستان را شکست می داد

پزشک منحرف بیماران و پرستاران را مجبور به کارهای ناشایست می کرد+عکس

ازدواج رونالدو با دختر 23 ساله یک قاچاقچی کوکائین + عکس

با اتوبوس شیک و اختصاصی پرسپولیس مسافرکشی می کنند!

فیلم آشنایی زن امریکایی با 4 دندانپزشک ایرانی نقشه شوم او را لو داد + عکس

تجاوز وحشیانه داماد کینه جو به خواهر زن 13 ساله در اتاق خواب + عکس

تجاوز معلم منحرف به دانش آموز 14 ساله در کلاس + فیلم و عکس

خیلی خوشحال بودم که حامله شدم ولی رامین با نامردی مرا تنها گذاشت

دختر 3 ساله همخوابی عمو و مادرش را به پدرش خبر داد

واکنش تلخ رضا شفیعی‌جم به شایعه ازدواجش با ماهایا پطروسیان + فیلم

زن شوهر دار آنقدر مهرداد را تحریک کرد تا کاملا عاشق او شد / وقتی شوهر بی نوا فهمید... + عکس

تجاوز به 2 دختر زندانی در توالت زندان / وقتی این دختر حامله شد ... + عکس

کدخبر: 399557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟