تولید سوسیس گیاهی حاوی گردو

سوسیس یکی از محصولات گوشتی فراوری شده است که توسط کلیه فرهنگ های مختلف در دنیا پذیرفته شده است. سوسیس ها به دلیل تنوع در انواع و طعم های مختلف که متناسب با همه سلیقه هاست، همچنین انعطاف پذیر بودن پروسه تولید و قیمت قابل رقابت با سایر محصولات گوشتی، مواد اولیه ارزان از طرفداری های زیادی برخوردار است.
از سوی دیگر به دلیل زمان کوتاه آماده سازی که موجب صرفه جویی در وقت مصرف کننده می شود از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است. در سال های اخیر تغییرات اساسی در آگاهی ها و عادات تغذیه ای مصرف کنندگان روی داده است. همانطور که مصرف کنندگان بیشتر به سلامتی توجه می کنند توجه تولید کنندگان نیز به سمت تولید مواد غذایی با چربی، نمک، کلسترول و محتوای کالری کمتر متمرکز شده است.
محصولات سوسیس و کالباس از جمله ترکیبات غذایی هستند که به میزان زیادی در غذاهای فوری و آماده مصرف که به شدت نسل جوان و نوجوان را به خود جلب کرده است استفاده می شود و متاسفانه شامل ترکیبات غذایی ارزشمندی نبوده و علاوه بر اینها دارای میزان چربی اشباع بالایی است که موجب ابتلا افراد در سنین پایین به دیابت و بیماری های قلب و عروقی می شود.
استراتژی های ممکن در گسترش تولید محصولات گوشتی مورد بررسی قرار گرفته اند و یکی از مهم ترین این استراتژی ها تهیه فرمولاسیونی برای غذاست که میزان ترکیبات ناسالم و مضر برای انسان از جمله چربی و بافت های پرچرب را کاهش داده و آنها را با ترکیبات سالم و ایمن که می توانند از ابتلا به بیماریها جلوگیری کرده جایگزین کنند.
در همین راستا مخترعان ایرانی در صدد آمدند تا سوسیس و کالباس را با مواد اولیه ای تولید کنند که سالم بوده و بدون نگرانی همه سنین می توانند از آن مصرف کنند. این سوسیس و کالباس با میزان گوشت و چربی کمتر و با استفاده از خمیر کنجد و گردو به تولید رسیده است.
همچنین در این سوسیس و کالباس از آرد لپه هندی و آرد ذرت استفاده شده که می تواند یک محصول گوشتی جدید با ارزش غذایی بالاتر و سالم تر نسبت به محصولات رایج در بازار Store مصرف ر ا ارائه کند.
در این محصول جدید بهبود ویژگی های بافت پایداری، حفظ آب و چربی در امولسیون گوشتی، بهبود پروفیل اسیدهای چرب و اسید امینه، همچنین کاهش درصد گوشت و چربی در مواد اولیه این سوسیس و کالباس به کار گرفته شده است.
استفاده از این مواد می تواند در کاهش قیمت تمام شده سوسیس و کالباس تاثیر گذار باشد. فرآیند تولید سوسیس و کالباس با مواد اولیه سالم توسط مریم طهماسبی و زهرا امام جمعه ثبت اختراع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟