دو مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در فاصله ۱۵ ساعت در شهرستان بویراحمد/ ۳ نوجوان روانه بیمارستان شدند/ فوت دختر ده ساله و مسمومیت مادر ۳۱ ساله

به گزارش خبرنگار رکنا در یاسوج به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ یاسوج،  در نخستین مورد که در ساعت ۷ و ۲۴ دقیقه صبح روز یکشنبه در روستای «کوشک علیا» رخ داد،  یک دختر ۱۰ ساله فوت کرد و مادر ۳۱ ساله نیز  دچار مسمومیت شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان ضمن اشاره به دومین حادثه مسمومیت  گفت: ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه یکشنبه شب، گاز مونوکسید کربن متصاعد شده از زغال در چادری در روستای« تل خسرو» شهرستان بویراحمد، ۳ نوجوان ۱۰، ۱۳ و ۱۶ ساله را راهی بیمارستان کرد.

بنا بر همین گزارش، جهانبخش وحدت نژاد با بیان اینکه این ۳ نفر با دو دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شدند افزود: حال عمومی هر سه فرد مسموم مطلوب گزارش شده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان گفت: علائم مسمومیت با مونوکسید کربن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، درد بدن و در صورت اقدام نکردن به موقع، مرگ است.

وی بیان کرد: با وجود تذکرها و هشدارها از سوی رسانه ها  اما همچنان مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اتفاق می افتد.

این مسئول استانی ضمن اظهار تأسف از حوادث اخیر از مردم خواست تا با رسیدن فصل سرما دقت بیشتری کنند و حتما شیرآلات گاز ، وضعیت سلامت بخاری و گرم کننده ها، عدم نشتی گاز، چک کردن لوله های دودکش منازل و مراکز تجاری و کارگاه های خود را بررسی و رفع اشکال نموده تا این اتفاقات تاسف بار رخ ندهد.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟