کشف 277 شی تاریخی در کرمانشاه

ابوالقاسم ایمان‌پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در شش ماه گذشته با وجود همه کاستی‌ها همه توان و ظرفیت خود را برای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان به کار بسته است.

به گزارش رکنا، فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص عملکرد این واحد در این مدت، افزود: در این بازه زمانی جلوگیری از ۹ مورد خرید و فروش اموال تاریخی، کشف و ضبط چهار دستگاه فلزیاب و شناسایی ۱۲ مورد حفاری غیر مجاز انجام شده که عاملین آن برای اقدام قضایی معرفی شده‌اند.

وی در خصوص تجاوز به حریم آثار تاریخی نیز گفت: برخورد با ۱۳ مورد تصرف غیرمجاز و ۳۴ مورد ساخت و ساز مغایر با ضوابط میراث‌فرهنگی از دیگر اقدامات این یگان بوده‌ است.

ایمان‌پور گفت: برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی در این مدت از ۱۴ مورد مرمت غیرمجاز و ۱۳ مورد ایجاد خسارت به آثار ممانعت به عمل آمده‌ است.

وی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال ۲۷۷ مورد اشیا تاریخی از قاچاقچیان و حفاران آثار تاریخی کشف شده که ۱۵۴ مورد آن اشیای اصل و ۱۲۳ مورد بدل است.

به گفته فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در همین زمینه ۲۸ نفر دستگیر شده‌اند.

وی حمایت و همراهی مردم را رکن مهم اقدامات یگان حفاظت عنوان کرد و گفت: مردم به عنوان صاحبان اصلی میراث‌فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی دارند.

ایمان‌پور اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال بر اساس اخبار و اطلاع‌رسانی مردمی، یازده مورد حفاری، دو مورد کشف اشیا تاریخی، یازده مورد دستگیری، ۳۲ مورد تجاوز به حریم آثار تاریخی و یازده مورد تخریب شناسایی و برخورد قضایی شده‌ است.

کدخبر: 735142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟