کشف عتیقه های هزاره اول و دوم قبل از میلاد در کرمانشاه

 سردار امیر رحمت الهی با اعلام خبرکشف عتیقه در کرمانشاه اظهار داشت: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر جابه جایی و حمل و نقل تعدادی شئ تاریخی موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان کرمانشاه قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از بررسی های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی خودرو شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متوقف و در بازرسی از آن 167 قلم شئ تاریخی شامل: جام، کاسه مفرغی، عطردان، تبرزین، سرپیکان، دستبند، سنجاق قفلی، آویزهای تزئینی، گوشواره، انگشتر، پیکرک حیوانی و مهر استوانه ای از وی کشف شد.

کشف عتیقه های تاریخی در کرمانشاه

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیاء هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

سردار رحمت الهی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس 09662 (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) گزارش و در پیشگیری از جرایم و تامین امنیت جامعه سهیم باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟