خانواده «هیولا» در «دوپینگ» / هادی حجازی فر در قواره های یک ستاره

به گزارش رکنا، رضا مقصودی، کارگردانی مجموعه تلویزیونی «دوپینگ» را بر عهده دارد، او پیش‌تر به عنوان یک فیلمنامه‌نویس در بین اهالی سینما شناخته شده بود که در سال 1396 با فیلم سینمایی «خجالت نکش» اولین تجربه کارگردانی خود را به ثبت رساند و البته در گیشه نیز اثر نسبتاً موفقی بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

رضا مقصودی پیش از کارگردانی نگارش فیلمنامه‌های «لیلی با من است»، «زخم زیتون»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «اخلاقتو خوب کن» و «من سالوادور نیستم» را در کارنامه خود داشته و از آثار او انتظار می‌رود مجموعه تلویزیونی «دوپینگ» نیز بتواند نظر مثبت مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کند.

یکی از نکات جالب توجه درباره سریال «دوپینگ» گروه بازیگران آن است. شبنم مقدمی، هادی حجازی فر، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد و الناز حبیبی از بازیگران اصلی این سریال هستند و شیوا خسرومهر، زهره صفوی، ایلیا کیوان، وحید رحیمیان، شیما جهانگیری، فرشید نزاکتی، مهتاب حسینی، زهرا کوهساریان، فروغ اکبری دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

شبنم مقدمی که پیش از این در فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله «به نام پدر»، «پاداش سکوت»، «امروز»، «نفس»، «زاپاس»، «ابد و یک روز»، «خجالت نکش»، «زهر مار» و «شبی که ماه کامل شد» ایفای نقش کرده است. مقدمی به خاطر بازی در فیلم سینمایی «امروز» موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را در جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. او پیش‌تر در فیلم سینمایی «خجالت نکش» با مقصودی همکاری داشته و سال گذشته در سریال پرطرفدار «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری حضور داشت.

هادی حجازی‌فر بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که این روزها یکی از پرکارترین بازیگران سینما به حساب می‌آید در سریال‌های تلویزیونی معدودی حضور داشته. او پیش‌تر تنها در سریال تلویزیونی «نفس» ایفای نقش کرده و مجموعه تلویزیونی «کرکره» را نیز کارگردانی کرده است. حجازی‌فر در فیلم‌های سینمایی متعددی حضور داشته که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «دارکوب»، «به وقت شام»، «لاتاری» و «آتابای» اشاره کرد. حضور هادی حجازی‌فر بازیگری که بیشتر او را در نقش‌های جدی دیده‌ایم، در یک سریال طنز و فانتزی می‌تواند نکته‌ای کنجکاوی‌برانگیز درباره این سریال تلویزیونی باشد. قطعاً نقش متفاوتی از این بازیگر را در مجموعه تلویزیونی «دوپینگ» شاهد هستیم.

محمد بحرانی دیگر بازیگر سریال «هیولا» است که در سریال «دوپینگ» نیز حضور دارد. او که بیشتر به عنوان صداپیشه «آقوی همساده» و «ببعی» در مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» و «جناب خان» در برنامه «خندوانه» شناخته شده است در سال گذشته با بازی در سریال «هیولا»ی مهران مدیری به عنوان یک بازیگر نیز مورد توجه قرار گرفت. البته او در چند فیلم سینمایی از جمله «رفیق بد» و «طبقه حساس» نیز نقش‌های کوتاهی ایفا کرده است.

نیما شعبان‌نژاد دیگر بازیگر سریال «هیولا» است که در مجموعه تلویزیونی «دوپینگ» به عنوان بازیگر حضور دارد. بسیاری از مخاطبان تلویزیون او را برای حضور در برنامه «خندوانه» می‌شناسند اما سال گذشته شعبان‌نژاد با حضور در سریال «هیولا» بسیار مورد توجه قرار گرفت و حضور او در کنار دیگر همبازیانش در «هیولا» و هادی حجازی‌فر می‌تواند یکی از نکات جذاب و جالب توجه سریال «دوپینگ» باشد. نیما شعبان‌نژاد در سریال‌های «رهایم نکن»، «سرباز» و «ممنوعه» نیز ایفای نقش کرده است.

الناز حبیبی بازیگر سینما و تلویزیون که با بازی در مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و شناخته شد. الناز حبیبی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «تا ثریا»، «روزگار قریب»، «دودکش» و «پرستاران» و فیلم‌های سینمایی «ناخواسته»، «زاپاس» و «ژن خوک» ایفای نقش کرده است.

سریال «دوپینگ» که در ایام نوروز از شبکه سه پخش می‌شود قصه دو نوزاد را روایت می‌کند که همزمان به دنیا می‌آیند و با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که آینده آنها را در بر می‌گیرد.

این سریال که در سکوت خبری ساخته شده و گونه آن فانتزی تخیلی است و پیش‌بینی می‌شود برای مخاطبان تلویزیون تجربه متفاوتی خواهد بود؛ مخاطبان ترکیبی از تخیل و رویا را در این مجموعه می‌بینند. بازیگران در این سریال ایفاگر نقش‌های سختی هستند که باید هم فانتزی بازی کنند و هم تخیلی و همین کار آنها را دشوار کرده است. نکته جالب توجه درباره سریال «دوپینگ» بیشتر مربوط به بازیگران آن است که ترکیبی از بازیگران سریال «هیولا» و «ژن خوک» سعید سهیلی هستند و به نظر می‌رسد عوامل تولید «دوپینگ» در انتخاب بازیگران این سریال دست به ریسک بالایی زده‌اند و باید دید که این ریسک رضا مقصودی چه نتیجه‌ای را حاصل شده است.

دست اندرکاران سریال برای خلق تعدادی از صحنه‌ها از جلوه‌های ویژه متفاوتی بهره برده‌اند و برای آماده شدن به موقع کار در کنار رضا مقصودی برزو نیک نژاد هم کارگردانی بخش‌هایی از این مجموعه تلویزیونی را بر عهده داشته است. برزو نیک‌نژاد یکی از کارگردان‌های موفق طنز در سال‌های اخیر تلویزیون بوده که سریال‌های «قرعه»، «دردسرهای عظیم» و «دردسرهای عظیم 2» را کارگردانی کرده و فیلم‌های سینمایی «ناخواسته»، «زاپاس» و «لونه زنبور» از آثار او به حساب می‌آیند. نیک‌نژاد سال گذشته فیلم سینمایی «دوزیست» را به عنوان کارگردان در جشنواره فیلم فجر اکران کرد.

پیش از شیوع ویروس کرونا قرار بود این سریال در 30 قسمت ساخته شود که این اتفاق باعث شد «دوپینگ» در 15 قسمت برای پخش در ایام نوروز آماده شود. سریال «دوپینگ» هر شب ساعت 20:45 دقیقه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟