واکنش هنرمندان به شهادت سردار سلیمانی

هنرمندان سینما و تلویزیون،کارگردانان و تهیه کنندگان از شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی متاثر شدند واکنش های متفاوتی به این موضوع داشتند.

مجید مجیدی کارگردان بین‌المللی سینمای ایران در پی شهادت سپهبد سلیمانی پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت شجاعانه‌ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رجعت روح والایشان به درگاه ابدیت را تبریک و تسلیت عرض می‌ کنم.

به راستی در این وانفسا زیبنده‌ترین لباسی که بر تن ایشان می‌توانست مزین شود و قامت بگیرد، لباس زیبای شهادت بود. یادش گرامی و نامش بلند باد که در سراسر عمر پر برکتشان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی ادعا ذره‌ای از هدف متعالیاش پا پس نکشید.

بدون شک خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود و از برکت این عروج، فانوس پر فروغی روشن می‌شود که تاثیر چشمگیری خواهد داشت بر قدرت یافتن و شکوفایی ایران اسلامی.

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

واکنش مریلا زارعی به شهادت حاج قاسم سلیمانی

زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است (شهید سید مرتضی آوینی)

شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهیدش و اولیاء الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر.

رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد کرد.

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

پیام تسلیت ابراهیم حاتمی کیا در پی شهادت سردار سلیمانی

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما در پی شهادت سردار سلیمانی پیام تسلیت منتشر کرد.

هوالمحبوب

بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه تر دیدم.

راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.

یادش جاودانه باد.

سرباز کوچکش ابراهیم حاتمی کیا

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

سردار سلیمانی فرهنگ دوست بود

سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما گفت : این را باید همه بدانند و یاد بگیرند که تا چه حد می توان محبوب جماعت زیادی باشید . از چپ تا راست ، با حجاب تا بی حجاب سردار سلیمانی را دوست داشتند و ایشان را اقتدار مملکت می دانستند.

او افزود : اینستاگرام پست های افرادی را پاک می کند که باور نمی کند آن ها هم پشتش باشند و دوستش می داشتند.

این تهیه کننده ادامه داد : نکته مهم دیگر اینکه همیشه پشت سینما و فرهنگ و هنر بود و کارهای مثبت فراوانی انجام داد. من دفعات زیادی ایشان را دیدم و بسیار فرهنگ دوست بود.

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

حاج قاسم اسوه اخلاق بود

منصور سهراب پور تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت : پس از شنیدن این خبر بسیار متاثر شدم. حاجی اسوه اخلاق بود.

وی افزود:مهمترین بخش ماجرا این است که تمام ملت ایران این شهید را دوست دارند و این دوست داشتن ربطی به هیچ جناح و حزب و گروهی ندارد بلکه یک اتفاق ملی است.

او ادامه داد:عشق و علاقه حاج قاسم در دل مردم ایران ماند و می ماند و قدرش را می دانستند و همچنین متوجه شده بودند تا پای جان برای امنیت و صلح در منطقه می ایستاد و تلاش می کرد کوچکترین تهدیدی برای ملت ایران ایجاد نشود.

این تهیه کننده افزود :اتفاق تاثر برانگیزی است ، اما خودش به آرزویش رسید و شهادت مبارکش باشد اما ملت ایران را عزادار کرد.

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

پیام تسلیت مدیر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در پی شهادت سردار سلیمانی

امیرحسین شفیعی مدیر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در یادداشتی شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این یادداشت به صورت زیر است:

«داداش بزرگه

قدیما تو هر خونه یه داداش بزرگه بود، جورکش ریز و درشت اهل خونه؛ عصای دست پدر، کمک دست مادر، برای خواهر سنگ صبور، بالا خواه برادر کوچیکه، تو وقت نداری ته جیبشو می‌تکوند برای سفره خالی، تو وقت غم و غصه مرحمی بود برای اهل خونه.

کسی چپ به اون خونه و اهالیش نگاه میکرد حسابش با داداش بزدگه بود.

حالا داداش بزرگه رو از پشت خنجر زدند، یه پرچم سیاه سر در خونه آویزونه، به پهنای صورت اشک میریزه آبجی کوچیکه، اون یکی داداشه دستش و گذاشته رو صورتش و هق هق عین زنا گریه می‌کنه ..

آره داداش بزرگه یه ملت رفته، همون که چشم و امیدمون بود، همون که تا صدای کسی رو سر خونمون بود با اون قد رشید تو درگاه در بود، همون که از ترسش دزدا چهار تا محل اونورتر آمد و شد میکردند.

حالا این خونه بی داداش شده ...

به روضه خون بگید برای اهل خونه روضه‌ی عباس بخونه ...»

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

امنیت کشور را به سردار سلیمانی مدیون هستیم

حمید نیلی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درخصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: من برای نماز صبح بیدار شده بودم و این خبر بسیار مرا تکان داد. البته این خبر دور از ذهن نبود زیرا برای امنیت کشورش چهل سال تلاش کرده بود و ما به نوعی امنیت کشور را به ایشان مدیون هستیم.

وی افزود: این خبر برای ما غیر قابل درک است، ایشان اسطوره ای برای کشور خود و کشورهای منطقه و برای تاریخ است و در قلب همه جای دارد . قطعا هر هنرمند و کسی که دغدغه عزت ملی ایران را دارد به این اتفاق واکنش نشان داده و نمی دانند در وصف ایشان چه بنویسند. امیدوارم حداقل بتوانیم برای این امنیت، کارهای جدیدی را در حوزه هنر و نمایش تولید کرده و برگردیم به شاخصه های پرتره هایی که این اسطوره ها برای امنیت انجام داده اند.

مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت:امیدوارم بتوانیم حداقل کاری را در عرصه نمایش برای ایشان انجام بدهیم و برای تولید آن سرمایه گذاری کنیم تا اتفاق های درخور شخصیت ایشان در حوزه نمایش رخ دهد.

نیلی با اشاره به اینکه در هر زمانی خون شهدا به نظام جمهوری اسلامی ایران کمک کرده گفت: همواره تلاش ایشان و حال خوب حاج قاسم سلیمانی سبب وحدت همه مردم ایران در مقابل مشکلات خارجی شده و همه هنرمندان نیز یکدست برای حفظ وحدت و یکپارچگی در قبال شأن شهادت و موضوع مقاومت تلاش خواهند کرد.

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

«سردار شهید ملی» در خاطره ملت ایران ماندگار خواهد بود

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد:

«سردار شهید ملی» در خاطر ملت ایران ماندگار خواهد بود و هنرمندان سینمای ایران ترور قهرمان محبوب مردم میهنشان را محکوم می‌کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ ‎

سردار شهید ملی، حاج قاسم سلیمانی عزیز، در جوار سکینه الهی، آرام گرفت. زلالیِ چشمه‌گون چشمها و روح بلند سردار، در خاطر ملت ایران ماندگار خواهد بود. شهادت در راه خدا به دست جنایتکاران و حضور بر سفره حضرت حق، گوارای وجودش باد. ‎

هنرمندان سینمای ایران ترور قهرمان محبوب مردم میهنشان را محکوم می‌کنند و ‎یاد و خاطره مردان مردی را که عزتمندانه و سرافرازانه، با خدمت به خلق و خلوص و ایثارشان، آب و خاک این سرزمین را از گزند پلشتی ها، در سایه سار امان و امنیت، ماندگار و جاودانه ساختند فراموش نخواهند کرد.

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

پیام تسلیت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس در پی شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی

بسم رب الشهداو الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ﴿۲۳﴾

از میان مؤمنان مردانى‌ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند؛ برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (۲۳)

شهادت سرداررشید و پرافتخار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی آرزوی چندین و چند ساله وی را محقق کرد و سرانجام وی را به جمع یاران سفرکرده و همرزمان شهیدش رساند.

بی شک حیات طیبه این شهید والامقام که سراسر مجاهدت و رشادت در سخت ترین صحنه های نبرد و رویارویی با دشمنان انسانیت و بشریت بود می بایست با پایانی خونین به پایان می رسید و جامه ای جز لباس سرخ گون شهادت زیبنده قامتش نبود.

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به نمایندگی جمعی از هنرمندان و فعالان تئاترمقاومت کشور ضمن محکومیت شدید این حرکت تروریستی آمریکای جنایتکار ، شهادت فرمانده مقتدر و محبوب سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) ،مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله) خانواده و بیت شریف و نستوه ایشان و ملت مقاوم ایران اسلامی و جمیع دوستداران و ارادتمندان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض کرده و بر ادامه راه ایشان در عرصه های گوناگون خصوصا جبهه فرهنگ و هنرمتعهد و ارزشی تاکید می کند.

رجاءواثق داریم که خون مجاهدان و جان برکفان جبهه مقاومت اسلامی زوال بیش ازپیش نظام سلطه و استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت و براین باوریم که با ظهور دولت جهانی حضرت صاحب الامر(عج) تقاص جنایات خونین و ننگین اصحاب الشیطان و مثلث شوم عبری غربی عربی گرفته خواهد شد.... أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ ؟

سردار سلیمانی تجسم حضرت علی (ع) بود

محسن محسنی نسب نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: من زمان جنگ بسیجی لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی بودم و از نزدیک ایشان را می‌شناختم.

او افزود: این شهید بزرگ، یک اسطوره فرهنگی و در حقیقت تجسم حضرت علی (ع) بود یعنی اگر می‌خواستیم حضرت علی (ع) را ببینیم باید در قد رعنای حاج قاسم می‌دیدیم.

محسنی نسب عنوان گفت: رفتار و منش و اخلاقی علی گونه و بسیار فرهنگی داشت.

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

پیام تسلیت تهیه کننده پدر برای شهادت سردار سلیمانی

در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، حامد عنقا شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه را در پیامی تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

حاج قاسم سلیمانی به راستی تبلور غیرت شیعه بود و دل هر ایرانی به ایستادگی و استقامت او قرص و محکم و مغرور؛ هیچ پایانی بر داستان پر شکوه و پرعشق وی جز شهادت نمیشد تصور کرد. نامش بر بلندای افتخارات سلسله بزرگمردان و جوانمردان جهان جاودانه خواهد درخشید. و محشور است با اربابش حسین بن علی.

خوشا به سعادت او و هزار افسوس و تسلیت به ما.

سرباز کوچکش

واکنش هنرمندان به خبر شهادت سردار سلیمانی

کدخبر: 531960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟