بازگشت سلاطین کمدی با برره 2  + عکس سلفی مهران مدیری و یارانش

به گزارش گروه هنری رکنا، روز گذشته تمام کسانی که به صفحه شخصی امیرمهدی ژوله، یکی از نویسندگان سرشناس برنامه‌های کمدی تلویزیون، سر زده بودند، از دیدن تصویر بارگذاری‌شده‌ای که شماری از بزرگترین و معتبرترین چهره‌های وادی طنز تلویزیون را در کنار هم نشان می‌داد، شگفت‌زده شدند. 

چهره‌هایی چون مهران مدیری، پیمان و مهراب قاسم‌خانی، ژوله و سیامک انصاری؛ که شاید تا همین دو، سه روز پیش تصور ایستادن تصادفی چندتاشان در یک قاب هم دشوار بود، چه رسد به این‌که لبخند به لب، به دوربین زل بزنند و در پایین صفحه هم امیرمهدی ژوله با جمله جذاب «خبر آمد خبری در راه است» نوید اتفاقات تازه‌ای را در این بین داده باشد.
برای مخاطبان پروپاقرص فضای مجازی که روزشان را با حواشی و شایعات مجازی و حقیقی هنرمندان سر می‌کنند، تصویر کمدین‌ها در کنار هم می‌توانست به پایان اختلافات و همکاری مجدد این هنرمندان، به‌ویژه مهران مدیری با پیمان قاسم‌خانی تعبیر شود. اختلافاتی که در تمام سال‌های اخیر، چندباری تا ایستگاه نهایی حل شدن و به‌اصطلاح آشتی هم پیش رفته بود، اما ظاهرا اختلافاتی که میان مدیری و برادران قاسم‌خانی وجود داشت، پررنگ‌تر از آن بود که بشود با چند عکس و نقل قول از رفقای مشترک به فراموشی سپرد. برای همین هم بود که انتشار عکس دسته‌جمعی این هنرمندان کنار هم ابتدا با واکنش‌هایی حاکی از بی‌اعتمادی مواجه شد. اما در ادامه وقتی مهراب قاسم‌خانی هم این عکس را منتشر کرد و البته صفحه رسمی دورهمی در اینستاگرام Instagram نیز از اعلام خبرهای جدید در آینده خبر داد، معلوم شد که واقعا خبرهایی در راه است!‍
داستان یک همکاری
دوران همکاری مهران مدیری و قاسم‌خانی‌ها، دوران پرباری بود. بعدها قاسم‌خانی این دوره را چنین توصیف کرد: ما دیالوگ‌ها را می‌نوشتیم و خودمان می‌خندیدیم. بعد مهران دوربین را می‌گذاشت، بازیگرها را هدایت می‌کرد و آنها بازی می‌کردند و نتیجه خیلی دیوانه‌وارتر از نوشته از کار درمی‌آمد. مهران مدیری به‌عنوان کارگردان و بازیگران مجموعه چیزی به کار اضافه می‌کردند که من احساس می‌کردم نتیجه خیلی بهتر شده است. زمان ساخت پاورچین و شب‌های برره بهترین دوران کاری من بود و سریال‌هایی ساخته شد که پس از آن هیچ‌وقت تکرار نشد. ما سر پاورچین دستمان خیلی بازتر بود و در شب‌های برره دستمان بسته و بسته‌تر شد. در پاورچین خیلی از شوخی‌ها سمبلیک بود، از انواع شوخی‌های سیاسی تا شوخی‌های نیمه‌جنسی، اما در شب‌های برره چهارچشمی مراقب‌مان بودند و اخطارهای زیادی به ما دادند. برخوردهای ناظران کیفی خیلی خوب و محترمانه بود و ما هم با آنها تعامل می‌کردیم. شب‌های برره زیاد دچار سانسور نشد و اگر سانسوری اعمال می‌شد در پخش بود، اما وقتی کمی جلوتر رفتیم، ماجرا حساس شد و در باغ مظفر علنا از ما خواستند یک کار بی‌خاصیت تحویل بدهیم. ما هم همین کار را کردیم اما باز هم تعابیر غریبی از آن برداشت شد. از ساده‌ترین حرف‌ها برداشت‌هایی می‌شد که مطلقا منظور ما نبود.
پیمان قاسم‌خانی راز موفقیت‌شان را هم برملا کرده بود: بهترین شوخی‌هایی که من نوشته‌ام، مهران اجرا و آن را بهتر کرده است. مهران شوخی‌هایی که ما می‌نوشتیم را بیشتر و بهتر می‌کرد و ما هر دو با هم داشتیم رشد می‌کردیم، اما فضای ذهنی فانتزی که او دارد و همیشه یک فاصله‌گذاری که در اکثر کارهایش با تماشاگر وجود دارد، سبکی نیست که من بخواهم دنبال کنم. گاهی اوقات جذاب است مثل شب‌های برره و پاورچین ولی یک زمان‌هایی من کار رئال‌تر را می‌پسندم. مهران مدیری در فضای خاص خودش با متن خوب بی‌رقیب بود.
داستان یک سقوط
سال‌هاست در محافل رسمی و غیررسمی رسانه‌ای و هنری گفته می‌شود دوران اوج مهران مدیری به‌عنوان تک‌چهره کمدی تلویزیون ایران سپری شده و نقطه آغاز این ناکامی را جدایی کاری مهران مدیری از برادران قاسم‌خانی و به‌خصوص پیمان قاسم‌خانی عنوان می‌کنند. در تمام این سال‌ها، یعنی بعد از جدایی مدیری از برادران قاسم‌خانی، آثار مدیری بیش از سایه‌هایی از دوران اوج این هنرمند Artist نبوده‌اند. کارهایی چونقهوه تلخ، ویلای من، عطسه، شوخی کردم، در حاشیه و دورهمی؛ که در قیاس با دستاوردهای مشترک مدیری - قاسم‌خانی چون پاورچین، نقطه‌چین، باغ مظفر، شب‌های برره و مرد‌ هزارچهره کاریکاتورهایی بیش نبودند. جالب این‌که از این رو بود که انتشار عکس مدیری در کنار برادران قاسم‌خانی می‌توانست خبری خوش برای هواداران مدیری هم قلمداد شود. خبری خوش برای هر آن کسی که دل در گرو کمدی تلویزیونی ایران داشت. خبری خوش که نوید اوجی دوباره در کارنامه مهران مدیری را می‌داد و حداقل این‌که از رفع اختلاف نظرها و حتی همکاری مشترک حکایت داشت.
داستان صعود
وقتی این عکس را در کنار وعده‌های اخیر مرتضی میرباقری، معاون سیما قرار می‌دهیم که همین دیروز به ایسنا از ساخت سریال طنز ۹۰ قسمتی مهران مدیری گفت، می‌توان امیدوار بود که شایعات واقعیت داشته و قرار است بعد از مرد هزارچهره که آخرین همکاری پیمان قاسم‌خانی با مهران مدیری بود، این دو یک‌بار دیگر در کنار هم سریالی موفق را به سامان برسانند. البته میرباقری نامی از عوامل کار نیاورد و فقط و فقط به گفتن این نکته بسنده کرد که این مجموعه در حال نگارش است. اما کیست که نداند در سینما Cinema و تلویزیون پرحاشیه ایران هیچ‌گاه انتشار چنین عکسی نمی‌تواند بی‌دلیل و یک‌بارگی باشد. درواقع به سیاق آن دزدی theft که ادعا کرده بود صدای سازش فردا صبح بلند خواهد شد، می‌شود گفت صدای این عکس هم بعدها بلند خواهد شد.
وعده‌های مدیر تلویزیون
مرتضی میرباقری از جام‌جهانی، حضور گلزار در تلویزیون و سریال جدید مهران مدیری گفت
شهروند| در ماه‌های اخیر صداوسیما با انبوهی از حواشی و جنجال درگیر بوده است. انتشار صحبت‌های روز گذشته معاون سیما درباره‌ جدیدترین اتفاقات و فعل و انفعال‌های صداوسیما بسیاری از مسائلی را که در چند وقت اخیر در غبار مانده و تبدیل به سوالاتی بی‌پاسخ برای مخاطبان رسانه ملی شده بود، از سایه برون آورد. مسائل و مواردی مانند آخرین وضع خرید بازی‌های جام‌جهانی، مجری شدن محمدرضا گلزار، ساخت سریال ۹۰قسمتی مهران مدیری، آخرین وضع ساخت برنامه هفت و نیز جوان‌گرایی در تلویزیون و دوری از بی‌ثباتی مدیریتی...؛ که همه اینها در این چند وقت اخیر حواشی و شایعاتی را موجب شده بودند.
مشکل‌دار شدن روند خرید بازی‌های جام‌جهانی: بازی‌های جام‌جهانی صد‌درصد در ایران به بهترین نحو پخش می‌شود و ما دغدغه‌ای برای پخش بازی‌های جام‌جهانی نداریم.
برنامه هفت: هفت جزو برنامه‌های شبکه سه سیماست و از نظر ما محدودیتی برای اجرای هفت نیست. علی‌القاعده با تغییر مدیریتی که ایجاد شد، تمهیدات فراهم شده است هر زمانی که تشخیص بدهند برنامه هفت شروع
خواهد شد.
لزوم دوری از غم در ایام رمضان: در ارتباط با پخش سریال‌ها در این ایام تنظیمات‌مان بر این اساس بوده است که فضای سریال‌های‌مان با یکدیگر همخوانی نداشته باشد و تغییر سریال پدر نیز براساس همین رویکرد بود. ما در ایام رمضان به دلیل این‌که مصادف با ۱۴ و ۱۵ خرداد خواهیم بود واقعا دیگر نمی‌توانستیم سریال طنز خالص داشته باشیم؛‌ سال آینده نیز نمی‌توانیم داشته باشیم.
ویژه‌برنامه جام‌جهانی تلویزیون: این برنامه که توسط عادل فردوسی‌پور ساخته می‌شود، شاهکار است. اگر استودیو فردوسی‌پور را ببینید شاهکاری را انجام می‌دهد که تا یک ماه دیگر شما این شادی را از این شبکه به وضوح
خواهید دید.
برنامه جدید شبکه سه با اجرای محمدرضا گلزار: درحال حاضر فروغی مدیر شبکه سه سیما کاری را با حضور محمدرضا گلزار انجام می‌دهند که جزییات آن در آینده اعلام می‌شود.
بازگشت مهران مدیری به تلویزیون: مهران مدیری با یک سریال ۹۰ شبی برمی‌گردد. با او که علاقه‌مند به ساخت سریالی پس از دورهمی بود مذاکراتی انجام شده است و متون آن درحال نگارش است. مسئولیت این کار نیز برعهده سیما فیلم است.

درباره سریال جدید مهران مدیری چه می‌دانیم؟

سریال نودشبی که مرتضی میرباقری، معاون سیما وعده تولیدش را داد و بعد هم توسط خود مهران مدیری مورد تأیید قرار گرفت، مجموعه‌ای است که گفته می‌شود بارها و بارها در تمام این سال‌ها صحبت تولیدش تحت عنوان برره ٢ به میان آمده؛ اما این پروژه هیچ‌گاه موفق به گذراندن موانع موجود در پیش پایش نشده است. یکی از نویسندگان این طرح که مایل به ذکر نامش در این گزارش نبود به «شهروند» می‌گوید که نقطه آغاز این پروژه نود شبی صحبت‌هایی بوده که میان مهران مدیری و دکتر کرمی مدیر سیمافیلم به میان آمده و درنهایت به این مجموعه ختم شده است. مجموعه‌ای که قرار است تحت عنوان برره ٢ ساخته شود. البته همه چیز درحال حاضر در مرحله طرح است و باید دید نویسندگان بعد از ارایه طرح اولیه در چه زمانی خواهند توانست پروژه را به جایی برسانند که بشود روی تولیدش برنامه‌ریزی کرد. این نویسنده با اشاره به این‌که دکتر کرمی که پیشتر به‌عنوان مدیر شبکه نسیم در ساخته شدن دورهمی و خندوانه هم نقش موثری داشته، یکی از مدیرانی است که همیشه در کارنامه‌اش پای پروژه‌های بلندپروازانه ایستاده و بنابراین اگر قرار باشد این سریال در جایی ساخته شود، شاید نتوان مدیر و حامی بهتر از دکتر کرمی برای پروژه جدید مهران مدیری پیدا کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری اول مارکت و شرکت سرمایه‌گذاری اول‌سازان حامیان این مجموعه نودشبی خواهند بود. سریالی که با توجه به نام‌ها و اسپانسرهایی که ردیف کرده با توپ پر می‌آید تا در روزگار افول تلویزیون برگ برنده رسانه ملی برای بازگرداندن تماشاگرانی باشد که در رقابت تلویزیون و ماهواره پای برنامه‌های بشقاب‌های غیرمجاز نشسته‌اند. باید دید نتیجه کار در پایان چه خواهد شد. امروز رابطه مدیری و قاسم‌خانی تفاوت عمده‌ای با دوران برره و پاورچین دارد. در توضیح بیشتر باید گفت جایگاه پیمان قاسم‌خانی امروز با جایگاهش در دوره ١٠‌سال پیش متفاوت است. او در این سال‌ها فیلمش را ساخته و اتفاقا برخلاف مدیری که دوران ناکامی را در این ده‌سال تجربه کرده، پیمان قاسم خانی در این دوره با موفقیت دمخور بوده است. در سینما هم که سرنوشت فیلمنامه‌هایش را دیده‌ایم و البته فیلمش را؛ که حداقل در قیاس با فیلم اول مهران مدیری موفقیت‌های بیشتری به دست آورده است. حال باید دید دو هنرمند با چنین جایگاه‌هایی آیا قادر به یک همکاری آرام و بی‌سروصدا خواهند بود؟

ژوله و مهراب قاسم‌خانی پاسخ می‌دهند
بله؛ خبری در راه است
اما آیا واقعا قرار است سریال یا برنامه‌ای با چنین گروهی ساخته شود؟ آیا واقعا همان‌گونه که ژوله می‌گوید خبری در راه است؟ این خبر خوب چه می‌تواند باشد؟
امیرمهدی ژوله در پاسخ به این سوال‌ها به «شهروند» می‌گوید: «در رابطه با این عکس نمی‌توانم صحبتی کنم. چرا که اگر لازم بود توضیحات بیشتری در این زمینه ارایه می‌شد. زمانی که ما در این حد اطلاعات می‌دهیم، قرار است به همان اندازه اطلاعات را ارایه دهیم. زمانی که عکس‌های بدون توضیح منتشر می‌کنیم به این معناست که توضیحی هم ارایه نمی‌دهیم.»
اما ناصر قدیر کاشانی در کپشن عکس نوشته: «پروژه جدید در راه است.»
مهراب قاسم‌خانی در توضیح این عکس به «شهروند» می‌گوید: «عکس، یک عکس دوستانه بود که با جمع شدن ما پس از مدت‌ها، عکسی گرفتیم. بله، دوستان درحال حاضر مشغول اجرای پروژه‌ای هستند، البته به خاطر ازدیاد کار همراهی‌شان نمی‌کنم و خودم مشغول کار دیگری هستم. کپشن امیرمهدی ژوله هم بیشتر طنز است. اما ممکن است در مورد پروژه‌ای باشد که درحال حاضر روی آن کار می‌کنند. همچنین اگر دوستان لازم می‌دانستند توضیحات بیشتر را ارایه می‌دادند و من اجازه ندارم وارد جزییات بیشتری شوم.»

کاربران چه گفتند؟!
چقدر مرموز!
واکنش کاربران به انتشار عکس مهران مدیری در کنار پیمان و مهراب قاسم‌خانی جذاب و خواندنی بود. محمد در کامنتی نوشته: «چقدر مرموز»؛ میثم هم نوشته: «خودتان از خوتان تعریف نکنید، کی تعریف کنه.» اما مهرزاد نظری متفاوت دارد و گفته: «شما این‌جوری دور هم جمع شدین قطع به یقین خبرایی در راهه، فقط می‌سازین واسه تلویزیون بسازین، شبکه خانگی اصلا حس خوبی به ما نمیده، قشنگیش اینه کاری که واسه مردم ساخته میشه همه با هم و تو یه زمان ببینیم.»
برخی از کابران هم با انتقاد از برنامه‌های تلویزیونی نوشته بودند: «تورو خدا یه سریال طنز درست کنید. دلمون پوسید با این برنامه‌های تلویزیون.»

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بازیگر مرد از کشور اخراج شد / او باعث اغوای زنان می شد! + عکس

حمله افراد مسلح به خانه یک مامور پلیس در زاهدان / 2 عضو خانه به شهادت رسیدند

روح یک زن که برای جسد بچه اش گریه می کرد! / در سالن کالبد شکافی رخ داد

ارتباط ساغر با دوستانم فراتر از یک دوستی بود! / زنم یک الکلی شده است

دزد نیمه شب در اتاق عروس و داماد چه دید و چه کرد؟ / گفتگو با متهم

دعوای زنانه منشی با دختر جوان با لنگه کفش در کلینیک زیبایی! + عکس

حکم جالب قاضی دادگاه برای تازه عروس و داماد / آن ها باید از پدر و مادر عروس عذرخواهی کند

صحنه باورنکردنی که دختر 17 ساله از مادر و یک مرد غریبه دید

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

تیپ خنده دار تنیسور زن معروف در عروسی + عکس

کثافتکاری مرد مسافر داخل هواپیما مسافربری + عکس

تجاوز به عروس جوان توسط دو مرد در رستوان بین راهی جاده جاجرود

فیلم لحظه به لحظه قتل/ وحید مرادی چطور درمهمانی حسین دست به چاقوشد؟

کدخبر: 382752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟