مسعود دلخواه مفیستو را به صحنه می برد

مسعود دلخواه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه طی فراخوان برای بازیگری در این نمایش در بهمن ماه، ۳۰ دانشجو یا فارغ التحصیل رشته تئاتر انتخاب شدند، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون هیچ نهادی برای حمایت پیش قدم نشده است.

وی افزود: شرایط بگونه ای است که به عنوان هنرمند باید بدنبال حمایت نهادهای فرهنگی و هنری باشیم، این در حالیست که تمام هزینه ها را کارگردان پرداخت کرده است.

بازیگر نمایش «روال عادی» با بیان اینکه برای مدتی به دلیل همین مشکلات تمرینات گروه را متوقف کردیم، خاطر نشان کرد: مدیریت تالار مولوی که قرار است نمایش در این مکان به صحنه برود درخواست ادامه تمرینات و اجرای نمایش را کرد.

دلخواه با اشاره به استقبال از فراخوان بازیگری نمایش «مفیستو» اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ نفر برای حضور در نمایش آزمون دادند که از میان آنان استعدادهای بسیار خوبی کشف شد.

وی با تاکید بر اینکه منتخبان با عشق و علاقه خاصی کار را آغاز کرده اند، گفت: این افراد نیروهای جوان و با انرژی هستند که برخی از آنان فعالیت اولشان محسوب نمی شود اما هیچکدام چهره معروفی نیستند.

کارگردان نمایش «بیگانه» خاطر نشان کرد: مرتضی اسماعیل کاشی، مرتضی علی اکبری و پریسا رضایی از افراد با تجربه ای هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند و در کنار این افراد، گروهی نزدیک به ۳۰ بازیگر Actor و ۳۰ همسرای نیز حضور دارند.

این مدرس دانشگاه افزود: تمرین نمایش «مفیستو» اثر آرین منوشکین با ترجمه ناصر حسینی مهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه «مفیستو» نمایش بسیار بزرگی است، تاکید کرد: این نمایش براساس شرایط سیاسی و اجتماعی آلمان نگارش شده و یکی از معروفترین رمان های قرن بیستم درباره سرنوشت یک گروه تئاتری است که جنبه های هنری، اجتماعی و تاریخی را در خود جای داده است.

دلخواه افزود: متن این نمایشنامه پر از مباحث زیبایی شناسی و قوی است که به همین دلیل برای به صحنه بردن، جذب آن شدم.

وی با بیان اینکه وضعیت سیاسی و اجتماعی کنونی ایران هیچ شباهتی به این نمایش ندارد، خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی در شرایط فرهنگی و امنیتی به سر می بریم که قابل مقایسه با شرایط جامعه «مفیستو» نیست و آزادی Freedom بیشتری داریم و بر همین اساس این نمایشنامه اجازه چاپ و اجرا دارد.

دلخواه با تاکید بر اینکه «مفیستو» به یک زمان قبل و بعد از هیتلر اختصاص یافته که سرنوشت مردم آلمان تغییر می کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه وظیفه هنرمندان هشدار دادن به مسئولان و مردم است می توان این نمایش را هشداری برای آیندگان دانست که اجازه ندهند که یک روز به این شرایط دچار شویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟