نزدیکی مهران مدیری به مردم بیش تر از همیشه

چهره‌ای که در روزگار نه‌چندان دور، سلطان طنز تلویزیون خوانده می‌شد و در فضای مجازی و بین رسانه‌ها طرفداران و مدافعان بی‌شمار داشت، این روزها یک‌تنه به جنگ جریانی رفته که دیگر او را نمی‌پسندد. مدیری که برای ویژه‌برنامه شب میلاد امام علی(ع) موضوع طرفدارای را برگزیده بود، در بخش پایانی حرف‌هایش رو به دوربین کرد و به مخاطبان خود گفت: بس که قلم‌ها را فروختند و زبان‌ها را برای خوشامد این و آن چرخاندند، باورشان نمی‌شود که برخی از روی مصلحت و دلسوزی و بدون خودفروشی حرف می‌زنند.

ترس از برچسب خوردن

او بدون آنکه به شخص یا جریانی خاص اشاره کند، ادامه داد: الان کسی باور نمی‌کند که حرفی را بزنی، به یک کمبود یا اشتباه اشاره کنی اما از جایی خط نگرفته باشی. تا دهان باز می‌کنی، می‌گویند «طرفدار آنهاست. معلوم نیست چقدر گرفته که این حرف‌ها را بگوید.» بلافاصله یک برجسب می‌چسبانند روی پیشانی‌ات و تا وقتی تیم خودت را مشخص نکنی، رهایت نمی‌کنند. به نقاط ضعف امروز نباید اشاره کنی، چون حتما طرفدار قبلی‌ها هستی. به اشتباه‌های گذشته هم نباید اشاره کرد. به این ترتیب، همه باید از ترس اینکه مهر طرفداری و جیره‌خواری بر پیشانی‌شان نخورد، خفه شوند و این همان چیزی است که آنها می‌پسندند.

مجری و همه‌کاره «دورهمی» که از همان ابتدا با زبان تند و تیز به کمبودهای اجتماعی و اقتصادی در برنامه‌اش اشاره می‌کرد، از چند هفته پیش تیغ انتقادها را تیزتر کرد و این آغاز هجوم برخی گروه‌های خاص به او بود. این حمله‌ها تا آنجا پیش رفت که عده‌ای خواستار تعطیل شدن دورهمی شدند؛ آن هم به بهانه ضعیف شدن متن‌ها و افتادن مجری محبوب در دام گروه‌های سیاسی به‌ویژه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری. گوش مدیری اما بدهکار این حرف‌ها نبود و در هر برنامه تندتر از گذشته به مشکلات اقتصادی تاخت.

انتقاد از اقتصاد و تنبلی

او که خیلی پیش از این ماجراها به «مدیران سازشکار» تاخته و اندکی بعد ناچار شده بود با شفاف‌سازی از زیر فشارها خارج شود، در یکی از برنامه‌های اخیر از تنبلی مدیران دولتی انتقاد و آنها را متهم کرد که پس از ۴سال تازه یادشان ‌افتاده باید کار کنند. بعد سراغ اقتصاد رفت و با همان لحن همیشگی درباره رونق اقتصادی گفت: آنقدر بازار Store خرید و فروش داغ است که آدم می‌شناسم فرش زیر پای خود را هم فروخته است. رونق اقتصادی سرریز کرده؛ بفروشید تا بازار خوب است. ۲روز دیگر این رونق از بین می‌رود و دلتان می‌سوزد.

نزدیک شدن به مردم عادی

آنها که مهران مدیری را متهم به سکوت در دوره‌های گذشته می‌کنند، شاید فراموش کرده باشند که او پس از ماجراهای «مرد هزارچهره» و فصل دوم آن ناچار شد مدتی عطای کار کردن در تلویزیون را به لقایش ببخشد. شخصیت مسعود شصت‌چی در ۲سریال موفق و بحث‌انگیز نوروزهای ۸۷ و ۸۸ حاشیه‌های فراوان داشت و باعث شد دست مدیری در دوره دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد از آنتن تلویزیون کوتاه بماند؛ ضمن اینکه او پیش‌تر در برخی سریال‌های خود به ماجراهای سیاسی ازجمله تحصن و شهرام جزایری هم به زبان طنز پرداخته بود. مدیری که بارها از نداشتن علاقه و علقه به فضای مجازی پرده برداشته، این روزها به بهای از دست دادن حمایت گروه‌های خاص، بیش از همیشه به مردم نزدیک شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 256798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟