آهنگساز  سرشناس روسی: ایرانیان اعجاب آورند

آهنگساز روس در صفحه اینستاگرام Instagram خود نوشته است: پس از اجرای یک برنامه موسیقی در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه تصمیم گرفتم با کمترین هزینه ممکن (100 دلار) و بدون گرفتن هتل به ایران سفر کنم.

وی در این یادداشت که روز چهارشنبه در اسپوتنیک بازتاب یافته، افزود: همراه دوستم با کمترین وسایل ممکن درون یک کوله پشتی راهی این سفر شدیم و تصمیم گرفتیم برای سرپناه، حمل و نقل و غذا هزینه نکنیم. جز مجموعه ای از کلیشه ها در باره کشور مقصد سفر اطلاعاتی نداشتم و فکر می کردم در ازای هر خطایی تنبیه در انظار عمومی منتظر خطا کاران است.

وی تاکید کرد: اما هنگامی که وارد ایران شدم، همه دانسته های قبلی تغییر کرد و مهمان نوازی ایرانیان یک کشف اعجاب آور برای او بود.

به نوشته وی، مردم بارها برای آنها تاکسی سفارش داده، کرایه را پرداختند و حتی دو مسافر روس را به مقصد رساندند.

دعوت و خوردن غذا سر سفره ایرانیان و سپری کردن شب در بهترین جای خانه میزبان ها از دیگر خاطرات خوش سفر کورژ آهنگساز شناخته شده روس به ایران است.

وی در سفرنامه خلاصه خود نوشته که افزون بر همه این مهربانی ها، ایران کشوری کاملا امن است. در تمام مدت سفر حتی با یک رویداد ناخوشایند روبرو نشدیم و «هیچ کس عمدا ما را اذیت نکرد» و بیشترایرانیان «مهربان و با محبت هستند».

کورژ و همسفرش افزون بر تهران از شهرهای قم، یزد، کرمان و بندرعباس دیدن کردند و از شیراز هم به پایتخت برگشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟