گزارش نشست خبری فیلم دریاچه ماهی+فیلم و عکس
حجم ویدیو: 23.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:22

مریم دوستی سه شنبه در نشست نقد و بررسی فیلم «دریاچه ماهی» افزود: اگر بخواهم خیلی فروتنی کنم می توانم بگویم که این فیلم نخستین فیلم سینمایی Movie من بود اما باید نحوه گزینش فیلم ها را از هیات انتخاب پرسید؛ ما به این موضوع بسیار اعتراض کردیم.

وی ادامه داد: گروه ما جوان، حرفه ای و بسیار محترم بودند و سه سال ساخت این فیلم طول کشید.

فیلم «دریاچه ماهی» در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و یکی از تولیدات امسال سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس محسوب می شود.

دوستی درباره دریافت مجوز این فیلم خود گفت: زن بودن خود نوعی زجر است، فیلمساز زن بودن و فیلمساز زن بودن دفاع مقدس از آن هم بدتر.

کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» اضافه کرد: مدیران ما به زنان فیلمساز اعتماد ندارند وقتی فیلمنامه ما را خواندند پرسیدند آیا شما می توانید این فیلم را بسازید. متاسفانه در ممیزی ها به جنسیت نگاه می شود.

دوستی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر فیلم وی از آثار حاتمی کیا گفت: به سینمای حاتمی کیا علاقه مندم و این موضوع طبیعی است زیرا وی از پیشکسوتان سینمای دفاع مقدس است و امیدوارم گام های بعدی را در این ژانر محکم تر بردارم.

«دریاچه ماهی» نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می رسند و در این میان عشق گمشده ای پیدا می شود.

در نشست خبری این فیلم «حدیثه تهرانی» بازیگر، «سعید سعدی» تهیه کننده، «مجتبی پیرزاده» بازیگر، «مصطفی رستگاری» فیلمنامه نویس، آرش معیریان «تدوین گر» و «مرتضی خان» محمدی مدیر فیلمبرداری این فیلم نیز حضور داشتند.

سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر از نهم تا 21 بهمن ماه برگزار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟