آغاز به کار مستند "کارآگاه" / سردار قنبری: خاطرات کارآگاهان موفق را زنده نگه می داریم+ فیلم
حجم ویدیو: 83.41M | مدت زمان ویدیو: 00:07:13

به گزارش رکنا، کارآگاهان کشور در مسیر حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع جرم نقش بسزایی دارند. مستند "کارآگاه" برای قدردانی از زحمات این عزیزان و همچنین آگاه سازی جامعه در حال تهیه و تولید است. امروز با حضور سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا و کارآگاهان مشهور و صاحب نظران حوزه های ماموریتی این پلیس و جمع زیادی از هنرمندان و دست اندرکاران حرفه ای سینما و تلویزیون و کارآگاهان راوی درباره این مستند توضیحات لازم ارائه شد.

مستند کارآگاه

سردار قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا درباره مستند  "کارآگاه" گفت: ضمن تشکر از همکاران در مجموعه ناجی هنر، معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا و همه عزیزانی که کمک کردند تا خاطرات کارآگاهانی که سال های متمادی در مجموعه پلیس آگاهی زحمت کشیده اند و این خاطرات در سینه شان مانده بود شاید این اولین بار است که خاطرات کارآگاهانی که هستند به مستند تبدیل می شود تا توانمندی این عزیزان پیشکسوت که اکنون اساتید ما هستند به جامعه منتقل شود.

مستند کارآگاه

کارآگاهان ما زحمات زیادی کشیده اند و خیلی از این عزیزان قبلا زحمت کشیده اند و جان شان را در این راه تقدیم کرده اند تا امنیت را به جامعه برگردانند. ان شاا... این مجموعه مستند بسیار خوب خواهد بود و پیامدهای خوبی خواهد داشت تا کارآگاهان جوان ما بتوانند تلاش ها و زحمات این عزیزان و گذشته خودشان را ببینند و درک کنند و به مخاطبان ما این پیام را بدهد که اگر امنیت در جامعه وجود دارد به دلیل حضور عزیزانی است که با تمام توان خود در راه مبارزه با جرم و جنایت می جنگند تا امنیت و آرامش را به جامعه برگردانند.

اگر اتفاقی بیفتد این دستان توانمند کارآگاه است که اعاده امنیت می کند و مجرم را می گیرد و نظم و امنیت را در جامعه حاکم و برقرار می کند.

محمد ثقفی کارگردان درباره مستند "کارآگاه" چه گفت؟

محمد ثقفی کارگردان مستند "کارآگاه" درباره این مستند 13 قسمتی گفت: اساسا داستان ها و پرونده های جنایی در سراسر دنیا جذابیت زیادی برای مخاطب دارد و همیشه به هر دلیل دستمایه آثار چه سینمایی، چه نمایشی و چه داستانی بوده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم ساختار کار به گونه ای باشد که به آن می گوییم داکیو درام یا به اصطلاح مستند داستانی یا مستند بازسازی.

چندین پرونده جنایی را با کارآگاهان زبده و کارکشته آگاهی طی مصاحبه ای ضبط کردیم و به سناریوهای مختلف تبدیل شدند. بخشی از سناریوها که نقاط عطف داستان است را به صورت بازسازی تولید می کنیم و بخش دیگر مصاحبه هاست که آرشیوی است که از این پرونده ها داریم.

حالا چه به صورت عکس چه صوت و چه ویدئو و یک ساختاری را تشکیل می دهد که به سریال تبدیل می شود که در هر بخش از این سریال با یک پرونده جنایی مواجه می شویم که روایت و رویکرد اصلی هر قسمت از سمت کارآگاه آن پرونده است و درواقع از زاویه دید کارآگاه وارد آن داستان می شویم.

مستند کارآگاه

برای چینش کار ساختار زمانی ندیدیم ولی آنچه برایمان اهمیت دارد این است که همه پرونده ها جنایی است و تعدادی پرونده های قتل های سریالی در دهه های مختلف است و تعدادی هم پرونده های جنجالی در زمان خودشان بوده اند و از نظر مطبوعاتی خیلی درباره آنها صحبت شده و برد رسانه ای داشته و در جامعه تاثیر بسیار گسترده ای داشته اند و نوع دیگر پرونده ها با اینکه اطلاعات عمومی ندارد ولی پرونده های بسیار جذابی است از نظر کارآگاهی و کشف.

ان شاا... امسال برنامه تولید مستند "کارآگاه" را داریم و وقتی به مرحله ای رسید یا کامل شد درباره پخش آن اطلاع رسانی می کنیم.

نظر سرهنگ کارآگاه جنایی سعدی بابانژاد درباره مستند "کارآگاه"

سرهنگ کارآگاه جنایی سعدی بابانژاد درباره این مستند پلیسی گفت: هدف از ساخت فیلم های مستند در حوزه کارآگاهی که خیلی هم در درون جامعه طرفدار دارند فیلم های پلیسی به ویژه در زمینه جرایم جنایی این است که مردم را در بخش آموزش و پیشگیری از جرم هوشمند کنند و علاوه بر این آموزه های دیگری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در این صحنه ها وجود دارد. قطعا برای جامعه و مردم می تواند مفید و آموزنده باشد.

مستند کارآگاه

پیشرفت علم و فناوری و گسترش فضای مجازی قطعا در حوزه های مختلف که در درون جامعه داریم می تواند هم آسیب داشته باشد و هم اگر آموزش های لازم در این راستا در اختیار مردم قرار نگیرد می تواند تهدید باشد در حالی که می توانیم با آموزش و آگاهی بخشی به مردم و درون جامعه استفاده بسیار درستی از فناوری و شبکه های اجتماعی داشته باشیم.

مستند کارآگاه

تشکر جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما از نیروی انتظامی

جواد نوروزبیگی تهیه کننده مستند "کارآگاه" گفت: همیشه نیروی انتظامی در ساخت آثاری که مرتبط با خودش بوده یا حتی حمایتی بوده از آثار دیگر پای کار ایستاده است و خوب حمایت کرده و اگر بد نمایش داده شده است ما مقصر بودیم و آنچه که آنها باید در اختیار ما می گذاشتند و مشاوره می دادند و حمایت می کردند را همیشه انجام داده اند.

کدخبر: 786046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟