توصیه های ویژه پلیس در خصوص پیشگیری فرزندان از مواد مخدر

به گزارش رکنا، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در یاد داشتی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: درباره اعتیاد و مواد اعتیاد آور اطلاعات کافی کسب کنید و مهارت های تربیتی خود را افزایش دهید.

وی تاکید کرد: الگوی مناسبی برای فرزندان خود بوده و هرگز بر خلاف گفته خود عمل نکنید. فضایی را در منزل ایجاد کنید که فرزندتان شما را محرم اسرار خود بداند و به صحبت های فرزندتان خوب گوش کنید و با لبخند، تکان دادن سر و استفاده از جملات مثبت و ... آن ها را به گفتن بیشتر ترغیب کنید. مانند: من این را نمی دانستم, چقدر جالب!

این مقام انتظامی عنوان کرد: از قبل خود را برای پاسخگویی به سوالات کنجکاوانه فرزندتان آماده کنید و با تقویت اعتماد به نفس فرزندتان از دوران کودکی، او را در برابر شرایط آسیب زا مقاوم سازید و راه مقاومت و ایستادگی در برابر فشار دوستان و همسالان در خصوص مصرف مواد مخدر را به فرزندتان بیاموزید تا از نه گفتن به آن ها نهراسند.

وی تصریح کرد: مخالفت خود را در مورد سیگار، مصرف مواد مخدر و الکل اعلام کنید و آن را به زبان بیاورید. عقاید خود را به زور به فرزندتان تحمیل نکنید و با همکاری همسر و فرزندتان، نظم و مقررات مناسبی را در خانه برقرار سازید و برای سرپیچی از آن ها تنبیه منطقی و مناسبی را در نظر گرفته و قاطعانه آن را به اجرا در آورید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ابراز داشت: سعی کنید در ساعات غذا خوردن همه ی اعضای خانواده را دور هم جمع کنید. فرزندتان را قبل از رسیدن به نوجوانی، نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر مواد مخدر آگاه کنید. با مطالعه، ورزش و تفریحات سالم اوقات فراغت فرزندتان را پر کنید و به نحوه خرج کردن پول توسط فرزندتان اهمیت بدهید.

وی افزود: فرزند خود را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرایض دینی تشویق کنید. از انتقاد های افراطی به فرزند خود در خانه به ویژه هنگامی که به مسافرت می روید، پرهیز کنید و در مورد رعایت ارزش ها، فقط به صحبت کردن با فرزند خود اکتفا نکنید، چنانچه می خواهید فرزندتان ارزش های مورد نظر شما را رعایت کند باید با آن ارزش ها زندگی کنید.

سرهنگ حسنوند بیان داشت: وقت بیشتری را با فرزندتان صرف کنید و با او به رستوران، پارک، کوه وسینما بروید. به اتفاق او به موسیقی گوش دهید و از همه مهمتر به او ابراز عشق کنید و بگویید که دوستش دارید.

این مقام پلیسی بیان داشت: در نظر داشته باشید که بسیاری از رفتار ها در دوران بلوغ کاملا طبیعی است. بنابراین در این دوران باید صبر و تحمل بیشتری را به خرج دهید و اصطلاحا" بیگدار به آب نزنید. در انجام فعالیت های منطقی به فرزند خود استقلال و آزادی عمل بدهید، اما در عین حال به صورت نامحسوس اورا زیر نظر بگیرید.

وی افزود: در روابط خود با فرزندتان همواره صدق و مهربان باشید. هرگاه در درون خود احساس کردید مشکلی وجود دارد حتما آن را جدی بگیرید. فرزندتان را بخاطر رفتار های مثبتش تشویق کنید و دوستان فرزندتان راکه از طریق تلفن با او در ارتباط هستید، شناسایی کرده و در فرصت مناسب آن ها را ملاقات کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 587712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟