توصیه های پلیسی برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" با تاکید بر اقدامات پیشگیری والدین برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان مطالبی در رابطه با آموزش خانواده های دارای فرزندان نوجوان و جوان بیان کرد.

وی بیان داشت: والدین درباره اعتیاد و مواد اعتیاد آور اطلاعات کافی کسب کنند و مهارت های تربیتی خود را افزایش دهید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: والدیم الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند و هرگز بر خلاف گفته خود عمل نکنید و فضایی در منزل ایجاد کنید که فرزندان والدین را محرم اسرار خود بداند.

حسنوند ادامه داد: به صحبت های فرزندتان خوب گوش کنید و . با لبخند، تکان دادن سر و استفاده از جملات مثبت و ... آن ها را به گفتن بیشتر ترغیب کنید. مانند: من این را نمی دانستم، چقدر جالب!

این مقام انتظامی بیان داشت: از قبل خود را برای پاسخگویی به سوالات کنجکاوانه فرزندتان آماده کنید و با تقویت اعتماد به نفس فرزندتان از دوران کودکی، او را در برابر شرایط آسیب زا مقاوم سازید.

وی با اشاره به اینکه راه مقاومت و ایستادگی در برابر فشار دوستان و همسالان به مصرف مواد مخدر را به فرزندتان آموزش دهید و آنها از نه گفتن نهراسند، افزود: مخالفت خود را در مورد سیگار، مواد مخدر و الکل به طور صریح اعلام کنید و آن را به زبان بیاورید.

این مقام پلیسی گفت: نظرات خود را به زور به فرزندتان تحمیل نکنید و با همکاری همسر و فرزندتان، نظم و مقررات مناسبی را در خانه برقرار سازید و برای سرپیچی از آن ها تنبیهات منطقی و مناسبی را در نظر گرفته و قاطعانه آن را به اجرا در آورید.

حسنوند بیان داشت : سعی کنید در ساعات غذا خوردن همه ی اعضای خانواده را دور هم جمع کنید و با مطالعه، ورزش و تفریحات سالم اوقات فراغت فرزندتان را پر کنید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نحوه خرج کردن پول توسط فرزندتان اهمیت بسزایی دارد، ابراز داشت: فرزند خود را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرایض دینی تشویق کنید. از انتقاد های افراطی به فرزند خود در خانه به ویژه هنگامی که به مسافرت می روید, پرهیز کنید و در مورد رعایت ارزش ها، فقط به صحبت کردن با فرزند خود اکتفا نکنید، چنانچه می خواهید فرزندتان ارزش های مورد نظر شما را رعایت کند باید با آن ارزش ها زندگی کنید.

وی گفت: وقت بیشتری را با فرزندتان صرف کنید، با او به رستوران، پارک، کوه و سینما بروید. به اتفاق او به موسیقی گوش دهید و از همه مهمتر به او ابراز عشق کنید و بگویید که دوستش دارید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اشاره به اینکه در نظر داشته باشید که بسیاری از رفتار ها در دوران بلوغ کاملا طبیعی است. بنابراین در این دوران باید صبر و تحمل بیشتری داشته باشد واصطلاحا" بیگدار به آب نزنید، افزود: در انجام فعالیت های منطقی به فرزند خود استقلال و آزادی عمل بدهید، اما در عین حال به صورت نامحسوس او را زیر نظر بگیرید.

حسنوند تصریح کرد: در روابط خود با فرزندتان همواره صدق و مهربان باشید و هرگاه در درون خود احساس کردید مشکلی وجود دارد حتما آن را جدی بگیرید و فرزندتان را بخاطر رفتار های مثبتش تشویق کنید.

وی در پایان افزود: دوستان فرزندتان راکه از طریق تلفن با او در ارتباط هستند، شناسایی کرده و در فرصت مناسب آن ها را ملاقات کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟