سردسته باند فروشندگان سوالات کنکور 17 ساله بود ! / آنها در پاکدشت بازداشت شدند

به گزارش رکنا، سردار «کیومرث عزیزی» در تشریح این موضوع، اظهار داشت: با توجه به برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ و رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان و شهرستان پاکدشت، فردی که سوالات کنکور سراسری را با مدارک جعلی در شبکه اجتماعی می‌فروخت، شناسایی شد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این شخص، شماره کارتی را جهت فروش سوالات به خریداران ارائه می‌کرد که طی استعلامات انجام شده صاحب کارت، شناسایی و دستگیر شد.

سردار عزیزی ادامه داد: بررسی صورتحساب متهم و فیلم دوربین معابر و واحد‌های صنفی که متهمان جهت پولشویی به آن مراجعه کرده بودند همدست دیگر متهم و سردسته باند تیم پولشویی کلاهبرداری که فردی ۱۷ساله بود شناسایی و در حالی که در یکی از ترمینال‌های خروجی استان تهران قصد فرار داشت دستگیر و به دنبال آن سردسته و سایر اعضای باند که ۳ نفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان افزود: اعضای این باند با شیوه و شگرد متقلبانه ابتدا اعتماد مال باختگان را جلب و سپس اقدام به دریافت مبالغ هنگفت (هر قربانی حدود چهارصد میلیون ریال) می‌کردند لازم به ذکر است که متهمان دستگیر شده از شیوه‌ای جدید جهت پولشویی و پاک نمودن رد پای خود استفاده کرده‌اند به این ترتیب که با درج آگهی کاریابی و استخدام نسبت به جذب افراد کم اطلاع در این حوزه اقدام و به آن‌ها عنوان داشته که جهت کسب درآمد و استخدام اقدام به ایجاد حساب ارز دیجیتال کرده و با واریز مستقیم مبالغی که از شهروندان کلاهبرداری کرده به حساب افراد جویای کار، به آن‌ها اعلام می‌شد که در ازای دریافت درصدی از وجه واریزی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و انتقال ان به ولت (کیف پول دیجیتالی) متهمان اصلی نمایند که با این شیوه رد و اثری جهت شناسایی از خود باقی نگذارند که تا این لحظه ۳۰ نفر از شکات شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

سردار عزیزی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند به سایت پلیس فتا مراجعه و ضمن بهره برداری از مطالب متنوع و آموزشی آن، هرگونه مورد مشکوک را به آدرس www. Cyberpolice. ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 798648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟