عکس های محرمانه زن مشهدی در شهر دست به دست شد/ همه دیدند

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار عکس های شهروند مشهدی در فضای سایبری خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری در رابطه با خبر انتشار ناخواسته تصاویر زن جوان در فضای مجازی گفت: پس از ارجاع شکوائیه شاکیه به کارشناسان پلیس فتا مبنی بر سوء استفاده و انتشار تصاویر خصوصی شاکیه در فضای مجری از سوی دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی قرار گرفت.

آبروی زن مشهدی با عکس هایش رفت

به گزارش رکنا، سرهنگ جواد جهانشیری افزود: با توجه به ادله ارائه شده توسط شاکیه و بررسی های لازم از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد عامل انتشار تصاویر ، روشن شدن ناخواسته همگام سازی فضای ابری گوشی تلفن هوشمند شاکیه  و توسط خود وی ،صورت گرفته است و نشر تصاویر به علت یکسان بودن جیمیل شاکیه با عامل مزاحمت وی بوده است .

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد : در بررسی های فنی و پلیسی بعدی مشخص شد شاکیه گوشی خود را از موبایل فروشی به صورت اقساط خرید کرده است و موبایل فروش برای ضمانت اجرای چک های مشتریانش ، فضای ابری گوشی های اقساطی را با جیمیل یکسانی فعال ساخته و بدین ترتیب موجب نقض حریم خصوصی افراد خریدار گوشی به صورت اقساطی شده است که پس از تکمیل پرونده ، عامل مزاحمت و فروشنده جهت کسب تکلیف نهایی به همراه مستندات لازم به دادسرا اعزام شدند.

رئیس پلیس فتا استان در توصیه ای به فروشندگان موبایل گفت: برای ضمانت اجرایی برگشت وجوه حاصل از فروش گوشی های اقساطی روشی را بکارگرفته تا موجب نقض حریم خصوصی افراد نشده و دردسرآفرین نباشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 735906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟