درج آگهی در سایت شیپور منجر به کلاهبرداری شد

به گزارش رکنا، سرهنگ روح الله شهبازی پور، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ هشتاد و هشت میلیون ریالی از طریق سایت شیپور شد که در این خصوص موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده بعد از درج آگهی خود در سایت شیپور پیامکی با عنوان هزینه پرداخت آگهی دریافت کرده است که به جهت جلوگیری از حذف آگهی خود اقدام به پرداخت مبلغ خواسته شده از طریق درگاه پرداخت معرفی شده می‌نماید که این کار منجر به خالی شدن حساب بانکی وی می شود.

وی در ادامه افزود: با انجام اقدامات کارشناسی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد که درگاه پرداخت معرفی شده توسط کلاهبردار جعلی بوده است که در نهایت با اخذ دستور قضایی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی به هموطنان هشدار داد:جهت جلوگیری از حذف آگهی خود، تنها از حساب کاربری ایجاد شده در سایت‌های معتبر استفاده کنند و تحت هیچ شرایطی به لینک‌های ارسالی توجه نکند و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس از طریق پیامک، شبکه‌های اجتماعی و ... خودداری کنند؛ زیرا ممکن است دامی در جهت کلاهبرداری بوده و قربانیان را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کنند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟