عکس های محرمانه آبروی دختر کرمانی را برد / همه عکس ها را دیدند

رئیس پلیس فتا  کرمان از شناسایی و دستگیری فردی که عامل تهدید و اخاذی با انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان کرمانی در فضای مجازی بود خبر داد .

سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح این خبر گفت: ضمن مراجعه دختر جوانی با دردست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی براینکه شخصی با انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌ اجتماعی واتساپ قصد تهدید و اخاذی از وی را دارد، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

عکس خصوصی دختر کرمانی در شهر پخش شد

به گزارش رکنا، وی افزود: با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید مرد میانسالی اقدام به اخاذی از شاکیه نموده درحالیکه شاکیه اذعان داشت که هیچگونه شناختی از متهم را نداشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم مورد شناسایی قرار گرفت ، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ یادگارنژاد تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار، به جرم انتسابی خود اعتراف کرد و در خصوص نحوه دستیابی به اطلاعات شخصی شاکیه اذعان داشت مدتی قبل که با شاکیه  در شبکه های اجتماعی ارتباط دوستانه برقرار کردم به طوری که مورد اعتماد وی  قرار گرفتم   و با اعتمادی که به من داشت تصاویر شخصی وخصوصی خود را  ارسال کردم و از این طریق قصد اخاذی از وی را داشتم.

وی در توصیه به کاربران گفت: کاربران از نگهداری و ذخیر عکس‌های شخصی و خصوصی خود در گوشی‌های تلفن همراه خود خودداری کنند و آن‌ها را برای دیگران ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا  کرمان در پایان افزود: از شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 726059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟