راز گونی پر از طلا نقابداران مسلح کرج / پلیس فاش کرد !

زندانی فراری با دیدن صحنه سرقت از طلافروشی قصد داشت از دزدان مسلح اخاذی کند اما در تور آنها گرفتار شد و سارقان نه‌تنها طلایی به او ندادند، بلکه با سرقت پرایدش فراری شدند. با افشای این موضوع، شاه‌دزد دستگیر و برای گذراندن محکومیتش راهی زندان شد.

به گزارش رکنا، ماجرای سرقت مسلحانه از طلافروشی کرج را به خاطر دارید؟ ۱۰روز قبل خبر دستگیری آنها را در همین صفحه کار کردیم. سه مرد جوان که ۲۴ مرداد امسال با پوشاندن صورت خود، وارد طلافروشی نوبل در خیابان شهید بهشتی کرج شدند.

آنها با پوشاندن صورت خود و تهدید اسلحه، طلاهای ویترین را داخل گونی ریخته و با خودروی سمندی بادمجانی رنگ گریختند. آنها در جریان فرار پس از مسافتی، خودروی پرایدی را سرقت کردند و با آن گریختند و چند کیلومتر بعد خودروی سمند دیگری سرقت کردند و از کرج گریختند.

سرقت مسلحانه از طلافروشی در کرج

ماموران پلیس با کشف سرنخ‌هایی از متهمان آنها را ۱۶روز بعد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کرده و بخشی از طلاها را پیدا کردند.

با دستگیری متهمان و تحقیقات کارآگاهان اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز، راز شاه‌دزد طمعکار فاش و او دستگیر شد. اما ماجرای دستگیری این شاه‌دزد را از زبان رئیس پلیس آگاهی البرز بخوانید: «پس از وقوع این سرقت برای این‌که ردی از دزدان به دست بیاوریم، به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداخته و متوجه شدیم با فرار دزدان یک دستگاه خودروی پراید هم خلاف جهت حرکت خودروها به تعقیب دزدان پرداخته که پس از دور شدن از خیابان شهید بهشتی، سعی کرد سد راه دزدان شود اما خودروی خودش مورد سرقت قرار گرفت و سارقان مسلح به فرار با آن خودرو ادامه دادند.

این رفتار راننده و شیوه برخوردش با دزدان باعث شک همکارانم در اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز شد. به همین دلیل به تحقیق از او پرداختیم که مدعی شد با دیدن صحنه سرقت، قصد متوقف کردن دزدان را داشتم اما آنها با تهدید اسلحه، خودرو را سرقت کردند. اظهارات این راننده با شواهد صحنه یکی نبود. به همین دلیل، تحقیقات روی این مرد در کنار تجسس برای دستگیری دزدان طلافروشی ادامه داشت.»

پس از ۱۶روز با دستگیری دزدان و اظهارات آنها گره این معما نیز باز شد. سرهنگ محمد نادربیگی ادامه داد: « همزمان با دستگیری دزدان مسلح و بررسی سابقه راننده پراید مشخص شد او یک دزد حرفه‌ای و زندانی فراری است که چند فقره سرقت مسلحانه در سابقه‌اش دارد و با مرخصی از زندان فرار کرده و دیگر بازنگشته بود.

دزدان طلافروشی هم مدعی شدند این فرد قصد داشته از آنها طلابگیرد اما پرایدش را از دست داده بود. با انتقال این فرد به اداره آگاهی و تحقیقات تکمیلی مشخص شد، او با دیدن صحنه طلافروشی وسوسه شده از دزدان طلا بگیرد اما خودش گرفتار آنها شده بود.‌»

کارآگاهان که متوجه فراری بودن این سارق شده بودند، او را تحویل مقام قضایی داده و زندانی فراری برای گذراندن بقیه حبس خود به زندان انتقال یافت.

منبع: جام جم

کدخبر: 722171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟