شکارهای ممنوعه سگ گله برای دامدار ! / این مرد بازداشت می شود

مهدی‌پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطروئیه، 25 مرداد در محل "باغ‌های کهوا" با نشانه‌هایی از حمله سگ به حیات وحش مواجه می‌شوند و موضوع را مورد بررسی دقیقتر قرار می‌دهند.

به گزارش رکنا، مهدی پور ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که یک دامدار اهل و ساکن قطروئیه با استفاده از سگ های گله اقدام به شکار یک راس جبیر نر ( گونه حمایت شده ) کرده است.

او خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه عمل ارتکابی دامدار جرم و مستلزم تعقیب کیفری است، مراتب به منظور سیر مراحل قانونی صورتجلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.

مهدی‌پور اضافه کرد: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

این کارشناس محیط زیست گفت: سگ‌های بی صاحب و حتی سگ های چوپان و گله از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار می‌روند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگها در طبیعت از شکارچیان حرفه ای بیشتر است.

مهدی‌پور گفت: سگ‌ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش می دهند می‌توانند بیماری‌های بسیاری را به حیات وحش منتقل کرده و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کنند. برخی از صاحب نظران معتقدند، سگها توانسته‌اند به تنهایی حدود ۲۰۰ گونه جانوری موجود در کره زمین را منقرض کنند!

رئیس پارک ملی قطروئیه از همه علاقه مندان و طبیعت دوستان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی صید و شکار و سایر تخلف های  محیط زیستی موارد را به شماره های ۰۹۱۷۷۸۲۴۲۵۷ _ ۰۹۱۷۸۳۲۹۸۰۱ و سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

اخبار مهم رکنا را اینجا کلیک کنید:

حاشیه زندگی سلبریتی ها را در اینجا بخوانید

زن جوان از خانه فساد شوهرش گریخت ! / پشیمانم ! !

تجاوز شیطانی به دختر 15 ساله مشهدی توسط پسر کرمانشاهی

 تجاوز گروهی دختر 17 ساله اسرائیلی که مست بود / 6 مرد بازداشت شدند

فیلم لحظه شلیک پلیس تهران به یک گاو رم کرده ! + علت

مچ گیری از مرد خیانتکار و دختر نامحرم در فرودگاه امام / فرانک حمله کرد

لحظه به لحظه با سایه مرگ 4 زن آبادانی + عکس

گرمای آبادان حادثه آفرید / همه کلافه اند !

حمله خونین به محیط بان در کردکوی + عکس بدن زخمی

گنده لات های این شهر موش شدند ! + جزییات

شیوع ویروسی خطرناکتر از کرونای هندی در راه است ! / وحشت در جهان
کدخبر: 713504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟