عامل بی آبرویی دختران زنجانی بازداشت شد + جزئیات

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختران در فضای مجازی خبرداد و گفت: فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای نگه‌داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در پیج‌های اینستاگرامی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، فرد خاطی به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن توقیف ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم ، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.

اخاذی با تهدید انتشار عکس های خصوصی

این مسئول در رابطه با نحوه فریب فرد شاکی، تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، معترف شد از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکیان پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد آنها به بهانه آشنایی و ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار آن، قصد اخاذی را داشته که توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.

وی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یادآور شد: مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند و گاهی کاربران با اشتباهات خود این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و از اشتراک‌گذاری و ارسال هرگونه اطلاعات خصوصی در فضای مجازی خود داری و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

کدخبر: 712701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟