مرد پلید زندگی خانم مهندس مشهدی را برباد داد

باخت 300میلیون تومانی خانم مهندس در مشهد سبب شد تا مرد پلیدی که این بلا را سر او آورده بود شناسایی شود.

تحصیل کرده و دانش آموخته یکی از رشته های مهندسی بود. او سال ها قبل به صورت آگاهانه وارد حوزه رمزارزها شده و توانسته بود سرمایه اندکش را 10برابر کند.

زن جوان تمام فوت وفن های این حوزه را آموخته و مطمئن بود که هیچ فردی نمی تواند او را فریب بدهد؛ موضوعی که شاید موجب غرور کاذب در او شده بود و درنهایت یک شیاد فقط با خرج کردن چند دلار توانست 300میلیون تومان او را به یغما ببرد.

به گزارش رکنا، ماجرای این پرونده با حضور این زن جوان در پلیس فتای خراسان رضوی آغاز شد. او با دردست داشتن مجوز قضایی برای شکایت از فردی که سرمایه او را به نوعی سرقت کرده بود، به پلیس فتا مراجعه کرد.

10سال شبانه روز تلاش کردم

کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با تشکیل پرونده ای دراین زمینه از شاکی خواستند موضوع شکایتش را اعلام و چگونگی رخداد آن را تشریح کند.

زن جوان در پاسخ به پرسش های کارشناسان اعلام کرد که از حدود 10سال قبل در کنار کاری که مشغول به انجام آن است، پس از تحقیقات زیاد با موجودی حدود 70میلیون تومان وارد حوزه رمزارزها می شود.

در همه این سال ها در کنار حرفه اصلی اش تلاش زیادی می کند تا بتواند خودش را در این بازار موازی رشد بدهد. او از بیدارخوابی هایش برای ارتقای سطحش در این دنیای جدید چنین می گوید: «خیلی شب ها تا ساعت 3بامداد بیدار بودم و مرتب بازارهای مالی را بررسی می کردم تا جایی که صبح به سختی می توانستم سر کارم حاضر شوم.»

خیلی ساده فریب خوردم!

اصلا گمان نمی کردم که نکته ای در حوزه رمزارزها وجود داشته باشد که من آن را فرانگرفته باشم. یکی از همان شب هایی که تا نزدیک سحر بیدار بودم، متوجه تبلیغ یک توکن شدم؛ ارز دیجیتالی که زیرساخت مستقل ندارد و روی شبکه های دیگر مانند اتریوم ایجاد و جابه جا می شود.

آگهی دهنده کلی در باغ سبز نشان داده و از آینده این رمزارز نوشته بود. من تا آن روز درباره توکن ها چیزی نشنیده بودم و با دیدن این تبلیغات اغواگرانه فریب خوردم و تصمیم گرفتم شانسم را امتحان کنم. با خودم گفتم 300میلیون تومانم را روی این رمزارز سرمایه گذاری می کنم یا برنده می شوم و 1000درصد سود نصیبم می شود یا متضرر می شوم و بخشی از سرمایه ام را از دست می دهم. بعد هم همین کار را کردم و به میزان همه سرمایه ام از این رمزارز جدید خریدم.

فردای آن روز فهمیدم که چه بازی ای خورده ام و اسیر یک شیاد در فضای مجازی شده ام که همه سرمایه ام را ربوده است. من خیلی ساده فریب یک واژه جدید را خوردم و حالا مشتری پلیس فتا شده ام.

با همه سرمایه وارد بازارهای جدید نشوید

به گفته رئیس پلیس فتا، هشدار همیشگی ما به دارندگان و افراد حاضر در حوزه رمزارزها این است که اطلاعات خود را به روز کنند و با دیدن تبلیغاتی که سازوکارشان را نیاموخته اند، وارد این کارزار نشوند. از آن گذشته یک راه ساده برای پیشگیری از خطرات احتمالی این است که همه سرمایه را وارد گود جدید نکنند و با بخش اندکی از پولشان ابتدا بازار جدید را امتحان کنند و بعد از اطمینان سایر اقدامات را انجام دهند. سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به اینکه شاکی نمی دانسته است که با خرج کردن فقط چند دلار می توان توکن جدید ایجاد کرد، ادامه داد که برای رشد این رمزارز جدید، باید اقدامات فنی و زیرساختی گسترده ای از سوی ایجادکننده انجام شود تا بتواند جایی در بازار برای خود دست وپا کند و این کار به راحتی ممکن نیست. وی با اشاره به این نکته که جرائم سایبری جغرافیای خاصی ندارد و گاهی مجرمانی از کشورهای دیگر در فضای مجازی کلاهبرداری می کنند، یادآور شد که پیگیری و شناسایی متهمان در حوزه سایبری معمولا زمان زیادی می برد و گاهی نیازمند اقدامات بین المللی است، بنابراین افراد پیش از آنکه اسیر این سودجویان شوند، از افراد آگاه و خبره راهنمایی بگیرند یا با اورژانس سایبری به شماره096380 که شبانه روزی است،تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را کسب کنند.

کدخبر: 704525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟