پلیس تهرانی در یک قدمی چوبه دار / شلیک گلوله به شکم شایان 32 ساله

مامور پلیس که در جریان بازداشت یک متهم به ضرب و جرح به وی شلیک کرده و او را کشته بود پای میز محاکمه ایستاد .

وی در دادگاه گفت : متهم با شمشیر تزیینی به وی  حمله کرده و او  برای نجات جانش ناچار به تیراندازی شده است. اولیای دم قربانی برای مامور پلیس درخواست قصاص را مطرح کردند.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال انتقال پیکر نیمه جان یک مرد ۳۲ ساله بهنام شایان به بیمارستانی در غرب تهران آغاز شد.

وی از ناحیه شکم گلوله خورده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد .

مامور پلیسی که وی را به بیمارستان منتقل کرده بود گفت : شایان متهم به ضرب و جرح و تحت تعقیب پلیس بوده که با وی درگیر شده و گلوله خورده است.

مامور پلیس  به نام محمود بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

 وی گفت: شایان متهم به ضرب و جرح بود و پرونده ای در دادسرا داشت. شاکی پرونده  حکم جلب او را گرفته بود. آن روز من برای جلب وی و با دستور قضایی مقابل خانه اش  رفتم تا او را بازداشت کنم .اما او به رویم شمشیر کشید و با شمشیر به من حمله کرد .

من برای دفاع از خودم ناچار به شلیک شدم .

به دنبال اظهارات این مامور پلیس وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه  اولیای‌دم برای وی حکم قصاص خواستند.پدر قربانی گفت: پسرم در خانه ام و بی رحمانه کشته شد. من از خون او گذشت نمی کنم و برای مامور پلیس قصاص می خواهم.

 وقتی مامور پلیس در جایگاه متهم ایستاد گفت: شایان متهم به ایجاد درگیری و ضرب و جرح بود  و من حکم بازداشت او را داشتم.

به همین خاطر برای بازداشت او مقابل  خانه اش رفتم .اما شایان اقدام به فرار کرد .من او را تعقیب کردم ولی شایان در خانه اش با شمشیر تزیینی که بعدها فهمیدم چند روز قبل خواهرش آن را به او هدیه داده بود به سمت من حمله ور شد و می‌خواست مرا بزند که به ناچار در دفاع از خودم به سمت او شلیک کردم . من در آن لحظه ناچار به شلیک شدم.

قاضی پرسید :چرا به پای شایان شلیک نکردی تا او را زمینگیر کنی؟

 متهم پاسخ داد : می خواستم به پای او شلیک کنم. به همین خاطر پایش را نشانه رفتم. او در حال فرار بود .به همین خاطر گلوله ناخواسته به شکم او برخورد کرد.

قاضی گفت: چرا اقدام به شلیک تیر هوایی نکردی ؟

متهم گفت : من و شایان داخل خانه که مسقف بود با هم درگیر شدیم . امکان شلیک تیر هوایی نداشتم و می‌ترسیدم شلیک تیر هوایی موجب شود به شخص دیگری آسیب وارد شود.

متهم در ادامه دفاعیاتش ادامه داد: من اصلا شایان را نمی شناختم و خصومتی با او نداشتم و هرگز راضی به مرگ او نبود. او به محض روبه رو شدن با من پا به فرار گذاشت. اما دقایقی بعد با شمشیر تزیینی برگشت و به سمتم حمله کرد. شاید  اگر به او شلیک نکرده بودم کشته می شدم.

با پایان دفاعیات این مامور پلیس و وکیل مدافع وی، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 703806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟