عکس های خصوصی دختر شیرازی دست مرد خارجی بود

مرد خارجی که آبروی دختر شیرازی را برده بود شناسایی شد این مرد در اعترافات خود دلیل این کار ناپسند را جواب منفی در خواستگاری عنوان کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری دو نفر از اتباع خارجی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ قصد اخاذی از او را داشتند، خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ "حشمت سلیمانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی جوان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی واتساپ قصد اخاذی به مبلغ 50 میلیون ریال را دارد که رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

 انتشار تصاویر شاکی در فضای مجازی به بهانه ازدواج

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هویت متهم و دوستش که از اتباع خارجی بودند را شناسایی و آنان را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه متهمان به بزه ارتکابی خود اقرار کردند، افزود: متهم اصلی به بهانه ازدواج تصاویر خصوصی شاکی را اخذ و با همکاری یکی از دوستانش اقدام به انتشار آنها در فضای مجازی کرده بود.

سرهنگ "سلیمانی" افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟