حمله به 2 کاروان مخوف در سحرگاه مرز قرقری

2 باند بزرگ قاچاق سلاح ، مهمات و موادمخدر در شرق کشور زمینگیر شدند. این عملیات ویژه در سحرگاه روز بیست و سوم ماه رمضان رخ داد.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: دلاور مردان جان برکف مرزبانی نیروی انتظامی طی چند عملیات جداگانه در شرق کشور توانستند دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر را منهدم و چندین قبضه سلاح و تعداد قابل توجهی مهمات و بیش از یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر را کشف کنند.

به گزارش رکنا، سردار " احمد علی گودرزی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در سحرگاه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان طی چند عملیات برنامه ریزی شده و با اشراف اطلاعاتی توانستند دو باند بزرگ قاچاق را در شرق کشور منهدم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات و مواد مخدر را کشف کنند.

وی افزود:مرزداران هنگ مرزی جکیگور با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، یک باند قاچاق سلاح و مهمات در آن سوی مرز را شناسایی کردند و تشدید اقدامات کنترلی و مراقبتی را در دستور کار قرار دادند.

سردار گودرزی در ادامه تصریح کرد: مرزداران پس از چندین هفته تلاش و انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی، موفق به شناسایی و مشخص کردن مسیر تردد قاچاقچیان شده که انهدام آن باند در دستور کار مرزداران قرار گرفت.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا افزود:مرزداران دلاور هنگ مرزی جکیگور در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند پس از چندین ساعت رصد و پایش منطقه با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، قاچاقچیان را مشاهده و با رعایت قانون به کارگیری سلاح در جهت جلوگیری از هر گونه تجاوز، تردد و نفوذ به عمق خاک کشورمان به سمت اهداف مذکور تیراندازی که قاچاقچیان مقابله به مثل کرده و به سمت مرزداران تیراندازی کردند که سرانجام به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن سلاح و مهمات از محل متواری شدند.

وی بیان داشت:مرزداران مجاهد هنگ مرزی جکیگور در این عملیات موفق شدند ۷۳ قبضه کلت کمری به همراه ۱۴۷ تیغه خشاب و ۹۴ عدد فشنگ جنگی سلاح مربوطه را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت:در عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی زابل توانستند ۲ هزار و ۵۲۰ عدد فشنگ جنگی سلاح کلاش را در درگیری با قاچاقچیان سلاح و مهمات در منطقه مرزی قرقری کشف کنند.

دستگیری ۳ قاچاقچی و کشف بیش از یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر

سردار گودرزی در ادامه افزود:طی چند عملیات منسجم دیگر و با اشراف اطلاعاتی مرزبانان در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرز و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در سرحدات کشورمان، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی ریگ ملک مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند و کشف محموله موادمخدر را در دستورکار مرزبانان قرار گرفت.

وی گفت:با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان، مسیر تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص و در راستای مقابله با سوداگران مرگ چندین تیم پوششی و عملیاتی از مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله بزرگ موادمخدر را کشف کنند.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا بیان داشت : قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند با رها کردن خودرو و محموله موادمخدر از محل متواری می‌شوند و مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، ۸۲۱ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل؛ ۷۲۹ کیلوگرم مرفین، ۵۱ کیلوگرم تریاک و ۴۱ کیلوگرم شیشه را کشف کنند.

وی افزود: در عملیاتی جداگانه پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان توانستند در عقبه منطقه مرزی جالق، ۲۶۷ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل؛ ۲۱۸ کیلوگرم تریاک، ۳۹ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه را کشف کنند.

سردار گودرزی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پایش مرز و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مرزداران هنگ مرزی زاهدان توانستند با اشراف اطلاعاتی مقادیری موادمخدر را کشف کنند.

وی گفت:مرزداران غیور در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری ۳ نفر، ۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بدانند، امروز مرزداران مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟