عکس پسربچه بانمک ایرانی که پاکستانی ها ربودند! + سرنوشت 2 گروگان خارج از ایران

ملک دینار چهار ساله از چنگال گروگان گیر ان رهایی یافت.این در حالی است که چند روز قبل جوانی به نام عبدالله هم بعد از ده سال از اسارت گروگان گیران بازگشت.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا،سال 1400 تازه سه روز بود از راه رسیده بود و ملک دینار در کوچه محل زندگی شان واقع در روستای کوهیتگ شهرستان سرباز در حال بازی بود که یکدفعه یک خودرو با سرنشینان ناشناس از راه رسید و او را ربودند و از محل دور شدند.

گروگانگیران کودک 4 ساله پاکستان بودند

پدر ملک دینار بلیده ای در گفتگو با خبرنگار رکنا ماجرای این گروگان گیری را اینطور تعریف کرد:«پسرم مشغول بازی با سه چرخه اش بود که او را به زور سوار ماشین کرده و برده بودند.بعد از چند ساعت از کشور پاکستان با ما تماس گرفتند و گفتند باید طلبی را که از یکی از اقوام ما دارند بگیریم تا فرزندمان را آزاد کنند.»

دو هفته که از ربودن ملک دینار گذشت بالاخره خانواده اش او را در شهر سراوان تحویل گرفتند.

بچه بودیم برادرم را ربودند و در جوانی بازگشته است

عبدالله تاجیک نام گروگانی است که پس از ده سال از چنگ گروگان گیران به آغوش خانواده بازگشته است.این پسر 19 ساله که ده سال از عمر خود را به خاطر اختلاف دو فرد دیگر در اسارت گروگان گیران گذراند،حالا از یادآوری روزهای شکنجه و اسارت دوری می کند.

برادر عبدالله در گفتگو با خبرنگار رکنا در توضیح وضعیت برادرش گفت:«ده سال قبل زمانی که این اتفاق برای برادرم افتاد من خیلی کوچک بودم.آن روز با مادرم به نیکشهر رفته بودم و برادرم در بنت بود.موقع برگشت از مدرسه او را ربوده بودند.ده سال از برادرم دور بودیم و چند باری با پدرم تماس گرفته بود.اما حالا از روزهایی که در اسارت بوده حرفی نمی زند.چون یادآوری اش برای او دردناک است.»

ماجرا چه بود؟

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر گروگان 9 ساله پس از 10 سال ربایش با همکاری پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران از چنگال آدم ربا یان رهایی و نجات یافت.

به گزارش رکنا، ابراهیم ملاشاهی امروز اظهار کرد: با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر گروگان ۹ ساله پس از ۱۰ سال ربایش با همکاری پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران از چنگال آدم ربایان رهایی و نجات یافت.

کودک ایرانی 19 ساله شد که از چنگال آدم ربایان نجات یافت

به گزارش رکنا، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: عاملان این اقدام خشن که غیر ایرانی بوده، طی یک اختلاف قبلی با عموی گروگان در یکی از مناطق شهرستان نیکشهر دست به این جنایت زده بودند و پس از ربایش طفل را به یکی از کشورهای همجوار منتقل کرده بودند که با همکاری پلیس اینترپل رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

وی ادامه داد: پدر فرد ربوده شده از همکاری و تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی به خاطر رهایی فرزندش از چنگال آدم ربایان قدردانی کرد.

ملاشاهی بیان کرد: با توجه به فرار آدم ربایان به آن سوی مرزها، تلاش برای دستگیری عاملان جنایت از طریق پلیس اینترپل ایران و کشور همجوار تا ختم پرونده همچنان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه شیخ علیزاده
آیا این خبر مفید بود؟