مرگ 573 زن ایرانی به خاطر سوختگی در سال 99 / مردان رکوردارند

 در ماه نخست امسال 1465 نفر به دلیل سوختگی در کشور جان باختند.براساس آمار موجود در ده‌ماهه نخست امسال ۱۲۱نفر در خراسان رضوی بر اثر سوختن، جان باختند، آماری که خراسان رضوی را پنجمین استان دارای بیشترین مرگ‌ومیر در این حوزه کرده است.

به گزارش رکنا، شاید یکی از دردناک‌ترین مدل‌های مرگ سوختگی باشد، حالتی که فرد ذره‌ذره به سمت مرگ کشیده می‌شود در حالی که حتی دیگران نیز به درستی نمی‌دانند چطور باید با یک مصدوم سوختگی برخورد کنند.

 ‌10ماه ابتدایی امسال ۱۴۶۵نفر بر اثر سوختگی در سراسر کشور به کام مرگ فرو رفته‌اند.

۸۹۲نفر از این متوفیان را مردان و ۵۷۳نفر دیگر را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

پرونده مرگ زنان و مردان ایرانی به خاطر سوختگی

بنا بر این آمار، استان خوزستان با ۱۷۳قربانی، تهران با ۱۶۶کشته، اصفهان با ۱۳۶فوتی و فارس با ۱۳۰متوفی در این حوزه به ترتیب دارای بیشترین آمار مرگ بر اثر سوختگی هستند.

اما در معرفی استان‌هایی که کمترین آسیب را در این حوزه داشته‌اند نام استان خراسان شمالی با یک جان باخته، سمنان 2‌قربانی و استان‌های زنجان، چهارمحال و بختیاری نیز هر کدام با ۶کشته به چشم می‌خورند.

معمولا وقوع حوادث آتش‌سوزی اماکن مختلف یا سوختن در محل کار یکی از مهم‌ترین دلایلی است که منجر به سوختن و مرگ افراد می‌شود. انتقام‌گیری، خودسوزی و... نیز از دیگر دلایلی است که آمار سوختگی‌ها را بالا می‌برد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟