بازداشت یک مفسد در شیراز / او به دختر 23 ساله فامیل هم رحم نکرد

فرد که با ایجاد صفحه جعلی، از اقوام 70میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی ۲۳ ساله به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه جعلی اینستاگرام و درج تصاویر وی در آن، از آشنایان و دوستانش مبلغ ۷۰ میلیون ریال به بهانه کمک اخذ کرده است که رسیدگى به این پرونده در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات فنی و تخصصی، کارآگاهان سایبری موفق شدند متهم را در شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس، تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با مدارک و مستندات پلیس، لب به اعتراف گشود و هدف خود را کسب درآمد و کنجکاوی عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: هرگونه پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟