تصادف مرگ آور 3 دختر در شاهرود! /  فاطمه  اسماعیلی فرشته شد! + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 28.56M | مدت زمان ویدیو: 00:04:28

اهدای عضو فاطمه 23 ساله چند نفر بیمار نیازمند را به زندگی بازگرداند

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا: خودروی 206 با شدت زیاد به خودوری تیبا برخورد کرد. شدت تصادف به حدی بود که از چهار دختر جوانی که در خودروی تیبا بودند یک نفر آنها در صحنه حادثه فوت کرد وسه نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.

با تلاش پزشکان دو دختر جوان سلامتی‌اشان را به دست آوردند اما فاطمه اسماعیلی ماجرای دیگری برایش رقم خورد.

محمود برادر فاطمه ماجرا را اینطور برایمان تعریف می‌کند: حوالی ساعت یازده شب بود که از بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود تماس گرفتند وخبردادند خواهرم به همراه دوستانش در جاده طبس و نزدیک شاهرود تصادف کرده است.

وی ادامه می دهد: وقتی درجریان این اتفاق قرار گرفتم بلافاصله راهی بیمارستان شدم. خیلی ترسیده بودم و درمسیر خانه تا بیمارستان فقط دعا می کردم تا برای خواهرم و دوستانش اتفاق بدی رخ نداده باشد و در سلامت کامل به سر ببرند.

یک خبر بد

محمود اسماعیلی اینطور ادامه می دهد: با ورود به بیمارستان وقتی جویای حال خواهرم فاطمه و دوستانش شدم پزشکان گفتند یکی از دوستان خواهرم در صحنه تصادف جان باخته ،دو نفر دیگرشان دچار شکستگی در برخی از اعضای بدنشان شده اند اما فاطمه به خاطر ضربه شدیدی که به سرش وارد شده است به کما رفته است.

چشم انتظار بودیم تا فاطمه به خانه برگردد

برای خانواده اسماعیلی زمان خیلی آهسته می‌گذشت، چشم انتظار بودند تا فاطمه دختر کوچک خانواده هرچه سریعتر سلامتی اش را به دست آورد. اما هیچ کس فکرش را نمی کرد که چه پایانی برای زندگی فاطمه جوان رقم خورده است.

محمود برادر فاطمه می‌گوید: چند روز چشم انتظار بودیم تا خواهرم به زندگی بازگردد اما درنهایت پزشکان گفتند که او دچار مرگ مغزی شده و دیگر به بازگشت او به زندگی امیدی نیست. همان موقع بود که پزشکان گفتند بهتر است تا دیر نشده و امکانش وجود دارد اهدای عضو انجام بدهیم.

فاطمه دوست داشت یک خیر بزرگ باشد

خواهرم فاطمه دوست داشت یک خیر بزرگ باشد. این جمله را محمود می‌گوید و ادامه می‌دهد: با شناختی که از خواهرم داشتم تصمیم گرفتم اهدای عضو انجام بدهیم.اما وقتی برای بار اول با پدرومادرم صحبت کردیم آنها به اهدای عضو راضی نبوند ولی درنهایت قبول کردند چون با این کار چند بیمار نیازمند زندگی دوباره ای پیدا می کنند.

اهدای زندگی به 5 بیمار نیازمند

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در این باره گفت: با رضایت اولیای دم ،بیمار مرگ مغزی از بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود به بیمارستان سینا تهران منتقل شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با تلاش تیم پزشکی قلب،کبد،پانکراس و کلیه های بیمار مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند اهدای عضو شد.

گزارش: جعفر پاکزاد

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 659715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟