اهدای عضو مرد اردبیلی جان چند بیمار را نجات داد + عکس

  زنده یاد لطفی زارع که بازنشسته بنیاد شهید وامور ایثار گران استان بود، به دنبال افت هوشیاری دچار خونریزی مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش رکنا، با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید متخصصان و کوردیناتور‌های واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و با رضایت خانواده وی، صبح دیروز برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

پیکر این ایثارگر صبح امروز در اردبیل به خاک سپرده شد.مرحوم سیدعزیز لطفی زارع دهمین ایثارگری به شمار می‌رود که در سال ۹۹ در استان اردبیل اعضای بدنش پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

استان اردبیل در ۲ سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

طی ۱۰ ماه سال گذشته اعضای بدن ۲۲ نفر مرگ مغزی در استان اردبیل با رضایت خانواده آن‌ها به بیماران نیازمند اهدا شده بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟